18.04. Onneksi olkoon: Valto, Valdemar | Palaute
Koko Helsinki

Kymppisynttärit Linnanmäellä - Födelsedagsfesten på Borgbacken

Kalenteri ja kellosymboli25.05.2024 klo 08:30 - 13:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboli

Hei sinä, joka täytät kymmenen vuotta vuonna 2024! Jo perinteiseen tapaan Helsingin seurakunnilla on ilo kutsua kymmenen vuotta täyttävät jäsenensä juhlimaan ekaa täyttä kymppiä Linnanmäelle. Tämä onkin juhlavuosi, sillä nyt on jo kymmenes kerta, kun näin juhlimme yhdessä!

Vuonna 2024 juhlapäivä on lauantai 25.5. Kutsut on lähetetty postitse helmikuussa.

Kaikkien huvittelijoiden viihtyvyyden takaamiseksi ja jonojen välttämiseksi huvittelijoiden määrää rajataan yksityistilaisuuden aikana. Tämä rajoitus perustuu myös perheiltä aiempina vuosina tulleeseen palautteeseen.

Sisäänpääsyä varten tarvitaan rannekkeet jokaiselle tulijalle. Lapsi tarvitsee mukaansa yhden aikuisen.

Pääsyliput eli maksetut rannekkeet postitetaan kotiin huhti-toukokuun aikana. Lipunmyynti tapahtumaan on tältä erää päättynyt.

Linnanmäen portit avautuvat juhlapäivänä klo 8.30 ja laitteisiin pääsee alkaen klo 9. Yksityistilaisuus päättyy klo 13. Jos haluaa jatkaa hurvittelua sen jälkeen, voi loppupäivän rannekkeen ostaa tilaisuuden aikana etuhintaan.

Helsingfors församlingar bjuder alla barn födda 2014 att fira sin "första tia" tillsammans med familjen på Borgbacken.

Mera info på hemsidorna

Lisätietoja löydät usein kysytyistä kysymyksistä alempana tällä sivulla. Tarvittaessa voit kysyä lisää osoitteesta: 10synttarit.hsrky@evl.fi

Usein kysytyt kysymykset

Montako lippua eli Lintsi-ranneketta yksi perhe voi hankkia?

Ensivaiheessa eli 17.3. asti perhe voi ostaa lipun kymmenvuotiaan lisäksi yhdelle hänen kanssaan tulevalle aikuiselle. Kymmenvuotiaan ranneke maksaa kympin ja muiden 15 euroa/kpl.

Miksi perheemme ei voi hankkia etukäteen rannekkeita kaikille perheenjäsenille?

Jotta juhlinta-aika ei kulu liiaksi jonottamiseen ja muutenkin kaikilla on kivaa, juhlijoiden kokonaismäärää rajataan. Kutsuttuja kymmenvuotiaita on pelkästään lähes 3 000 ja on luonnollisesti tärkeää, että he kaikki mahtuvat mukaan.

Pitääkö saattajalla olla ranneke, vaikka hän ei mene laitteeseen?

Kyllä. Kyseessä on yksityistilaisuus, johon ranneke toimii pääsylippuna.

Vanhemmat eivät pääse, miten toimimme?

Lapsi tarvitsee mukaansa yhden aikuisen. Se voi olla myös esimerkiksi kummi tai mummi. Yksi aikuinen voi tulla useamman kymmenvuotiaan kanssa, kunhan he pysyvät valvottuina. Seurakunnat järjestävät paikalle laitekummeja eli vapaaehtoisia nuoria, jotka uskaltavat hurjimpiinkin laitteisiin, jos saattava aikuinen ei uskalla.

Tarjoillaanko Lintsillä ruokaa?

Kymppisynttäreitä viettävät eivät valitettavasti saa ilmaista ruokaa. Jotkut Linnanmäen ravintolat ovat auki yksityistilaisuutemme ajan, ja sieltä voitte ostaa syötävää. Myös omia eväitä on mahdollista syödä.

Voimmeko olla Linnanmäellä koko päivän?

Kymppisynttärien yksityistilaisuus on klo 8.30-13. Loppupäivän rannekkeita myydään puoleen hintaan Linnanmäen lipunmyyntirakennuksessa klo 12.45 asti. Huom! Puoleen hintaan myynti loppuu klo 12.45. Tämän jälkeen rannekkeet ovat normaalihintaisia. Lipunmyyntirakennus sijaitsee Taigan sisäänkäyntiä vastapäätä. Kaikkien rannekkeiden saajien tulee olla paikalla ostohetkellä, sillä ranneke kiinnitetään ranteeseen oston yhteydessä. Ranneke on voimassa kyseisen päivän.

Eikä tässä vielä kaikki! SEA LIFEn etu on voimassa tänäkin vuonna. SEA LIFE tarjoaa yksityistilaisuuden vieraille mahdollisuuden varata vierailun merimaailmaan etuhintaan 14 € / henkilö! Liput tulee ostaa etukäteen SEA LIFEn verkkokaupasta. Nappaa etu käyttöösi SEA LIFEn edustalta löytyvästä QR-koodista. Etu on voimassa yhden kuukauden tapahtumapäivästä alkaen (25.5.–25.6.), ja etuhintaiset liput voi lunastaa vain verkkokaupasta. (max. 5 lippua/seurue)

Kuva: Linnanmäen kuvapankki/Monika Lindholm