06.05. Grattis: Freja, Frej, Frejvid | Respons
Hela Helsingfors

Svenska julkalendertexterna för utskrift

26.11.2020, 16:53 /  päivitetty 27.11.2020, 17:17
Huvudstadsregionens församlingar skickar en julkalender åt alla medlemmar inför första advent. Nu har det helt oberoende församlingarna skett ett beklagligt misstag i samband med trycket av kalendrarna. Den svenska versionen av kalendern har fått en finsk insida vilket betyder att utsidan av kalendern är svensk men själva luckorna är på finska när man öppnar kalendern.
Joulukalenteri 2020 / Julkaleder 2020

Ifall du har möjlighet att skriva ut en A4 så hittar du den svenska kalenderinsidan här.

Papperskalendern är limmad i kanterna men med försiktighet torde det gå att sprätta upp kalendern och peta in textbladet ifall du vill pyssla din egen kalender.

Ordningen på luckorna i den svenska och finska kalendern är däremot inte identiska, i några luckor kommer därmed bilderna inte att matcha texten. Det gäller luckorna 1.12, 9.12, 10.12 och 23.12.

Om du inte vill pyssla men gärna läser de svenska lucktexterna i ordning så hittar du dem här.

De svenska luckbilderna (som i år består av lettering och således består av ord) kan du följa här på våra hemsidor eller via sociala medier @kyrkanihelsingfors.

Ge respons på kalendern här