25.04. Grattis: Markus, Mark, Marco | Respons
Hela Helsingfors

Päiväkerho Mikaelinkirkolla

13.10.2022, 10:54 /  päivitetty 27.03.2024, 14:25
Päiväkerho on lapsen ikioma aamupäivisin kokoontuva maksuton kerho.
3-6 vuotiaiden päiväkerhoryhmä Leppäkertut

Mikaelinkirkolla toimii maksuton päiväkerho 3-6-vuotiaille. Kerhoon voi ilmoittaa 2-vuotiaan, jos hän täyttää kerhokauden (syys/kevät) aikana kolme vuotta. Päiväkerho toimii syys-kevätkaudella kolme kertaa viikossa: maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 9-12. Perheet voivat kauden alkaessa valita heille sopivat päivät.

Päiväkerhon tavoitteena on tukea lapsen kokonaisvaltaista kasvua ja kehitystä, joka pitää sisällään myös hengellisen ulottuvuuden. Kerhopäivissä kulkee mukana leikki, musiikki, hiljentyminen, kädentaidot, uusien asioiden tutkiminen, liikunta ja ulkoilu. Kerhokauden aikana tutustutaan lapsilähtöisesti kirkkovuoden juhliin ja erilaisiin raamatunkertomuksiin. Lapsille luo turvallisuutta kerhopäivien tuttu rytmi ja tavat. Kerhokerran aikana syödään pienet, kotoa tuodut eväät. Tutustumme lähiympäristöön retkeillen. Teemme vanhempien kanssa yhteistyötä samalla tukien heitä kasvatustehtävässään. Ennen kerhon aloittamista käymme perheen kanssa aloituskeskustelun, jossa tutustumme perheeseen ja lapseen ja lapsi saa yhdessä vanhempien kanssa tutustua kerhopaikkaan.

Kerhon suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat seurakunnan lastenohjaajat. Kysele vapaita paikkoja kerhokauden aikana Riitalta puh. 050 472 0320. Ensi syksyn kerhoon ilmoittaudutaan 1.4.-30.4. välisenä aikana täältä.