19.04. Grattis: Bernt, Bernhard | Respons
Hela Helsingfors

Mässorna fullbokade under påsken – "visar på människor behov av andlighet"

06.04.2021, 13:29 /  päivitetty 06.04.2021, 13:33
Fyra skärtorsdagsmässor, en påsknattsmässa och tre strömmade gudstjänster. Det är saldot från påskfirandet i Johannes församling.
Nattvardskärl med vin och ett bröd.

Alla fem påskmässor krävde förhandsanmälan och platserna fylldes snabbt. Människor längtar efter att få ta emot nattvarden.

– Det visar på människors behov av andlighet, traditioner och trygghet. Är man van att gå i mässan under påskhelgen är det något som fattas om man inte gör det, säger kyrkoherde Johan Westerlund.

Om du missade någon av påskens gudstjänster finns de ännu att se på församlingens Youtubekanal i två veckors tid.

I Johanneskyrkan ordnas en kort och enkel nattvardsmässa varje onsdag kl. 16.30. Deltagarantalet är begränsat till sex personer just nu. Kom som du är och ta emot nattvarden!