26.04. Grattis: Teresa, Terese, Teresia | Respons
Hela Helsingfors

Fick du ett textmeddelande av kyrkan – läs mera här

22.12.2020, 16:50
Helsingfors församlingar gör en kampanj med textmeddelanden denna ovanliga jul. Med julmeddelandet vill församlingarna bringa hopp, mildra ensamheten och berätta om var man kan få hjälp och stöd under julen. Vi klarar det här tillsammans!
Tekstiviestikampanja jouluna 2020

Under julveckan skickar församlingarna ett textmeddelande till alla 18-år fyllda medlemmar vars telefonnummer är tillgängliga, dvs vars nummer inte är hemligt eller skrivet i arbetsgivarens namn. I Helsingfors är det frågan om närmare 100 000 nummer. Kyrkan står som avsändare i meddelandet. Meddelandet är på finska eller svenska, beroende på vilken församling mottagaren tillhör.

Medlemmarnas telefonnummer samlades upp endast för det ovan nämnda ändamålet. Alla nummer raderas ur våra filer när meddelandena skickats ut. Numren används inte för några andra syften.

Här kan du ge respons på meddelandet