23.04. Grattis: Göran, Georg, Jörgen, Jörn, Örjan, Jöran | Respons
Hela Helsingfors

Afterwork och barnprogram hela sommaren

09.06.2020, 10:38 /  päivitetty 15.06.2020, 13:18
Är du kvar i stan hela sommaren? Vi är också!
Perheitä rannalla, siluetti, auringonlasku.

Afterwork på Helsingfors smultronställen

Varje torsdag kl. 17 kan du packa ner matsäck och slå dig ner på ett av Helsingfors smultronställen för gott sällskap, mat och prat. Avslappnat umgänge varvas med diskussion kring aktuella teman med intressanta människor.

Vi kommer bl.a. att besöka café Regatta, somriga helsingforsparker, beundra havet och mysa i skogen. Under sommaren blir det också guidad tur på Sandudds begravningsplats, cykeltur mellan Helsingforskyrkor och skrivarretreat.

Mera info om veckans tema och mötesplats på Facebook: Kyrkan i Helsingfors.

Målgruppen för Afterworken är unga vuxna och vuxna men alla är naturligtvis välkomna!

Barnens tisdag

Barnens tisdag är ett familjeinriktat evenemang som alla kan komma med på. Vi utgår från olika teman och träffas på barnvänliga platser runt om i stan varje tisdag eftermiddag under sommaren.

Tyvärr kan vi inte bjuda på något tilltugg men man får gärna ta med egen picknick så kan vi umgås och äta tillsammans i naturen. Info om veckans tema och mötesplats hittar du på Facebook.

Onsdag kvällar för ungdomar

Vi kör igång en sommar i stan - utan Lekis men med hög lekisstämning - och ordnar program för ungdomar varje onsdag i stan. Ifall man vill äta under programmet får man väldigt gärna ta egen picknick med sig. Veckans evenemang hittar du på Facebook.

Kontakt

Christina Elving-Andersén 0503468586 / Jessica Högnabba-Akin 050-3800662 (Gemensamt församlingsarbete i Helsingfors)