05.05. Grattis: Melissa, Miranda, Melinda, Melina | Respons
Matteuskyrkan

Samtal för föräldrar

Matteus församling

Kalenteri ja kellosymboli16.05.2024 klo 18:00 - 19:30 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliMatteuskyrkan, Åbohusvägen 3, 00900 Helsingfors

Samtal för föräldrar i Matteuskyrkan, Åbohusvägen 3. Torsdagar kl. 18.

Välkommen att äta middag med hela familjen för 3€/pers (barn under skolålder gratis) kl. 17-18:30.

Under föreläsningen ordnas program för barn med en ansvarig hjälpledare.

29.2 Hur överlever du/tacklar man dagisvardagen? | Med Tina Sedin

11.4 Föreläsning om våld bland barn och unga. Polis Camilla Granqvist diskuterar tillsammans med förälder Jennifer Elg-Lassila som funderat mycket över dessa frågor. Varför ökar våldet bland barn och unga och hur ska jag som förälder förhålla mig till det?

16.5 Barn och ungdomars psykiska hälsa. Psykoterapeut Åse Fagerlund, doktor i psykologi och neuropsykologi, diskuterar med ungdomsledare Daniel Jakobsson. Varför ökar det psykiska illamåendet bland barn och unga? När behöver man söka hjälp och vad ska man göra om man inte blir beviljad hjälp? Vad kan man själva göra preventivt?