08.05. Grattis: Åke | Respons
Johannes församling

November i Johannes församling

01.10.2020, 13:11 /  päivitetty 03.11.2020, 14:30
November är här! Nu får vi hjälpas åt att lysa upp mörkret – genom att tända ljus i våra hem och bjuda in grannen på en kaffe. Eller varför inte ringa en vän eller le åt en främling på stan?
En hand som håller i en kopp kaffe.

Söndag 1.11:

kl. 10: Gudstjänst på Drumsö, Heikasvägen 7. Repo-Rostedt, Almqvist. Eftis medverkar.

kl. 18: Evensong i Johanneskyrkan, Högbergsgatan 12. Busck-Nielsen, församlingens kantorer.

Måndag 2.11:

kl. 17.30: Familjekväll via Google Meet. Under kvällen blir det barnsånger, fritt umgänge, samtal kring ett tema och en kort andakt. Länken till Meet finns här, och i Facebookgruppen Johannes barnverksamhet.

Tisdag 3.11:

kl. 12: Lunchmusik i Gamla kyrkan. Sixten Enlund.

Söndag 8.11:

kl. 10: Gudstjänst på Drumsö, Heikasvägen 7. Busck-Nielsen, Henricson.

kl. 12: Gudstjänst i Johanneskyrkan, Högbergsgatan 12. Lindström, Busck-Nielsen, Böckerman.

Måndag 9.11:

kl. 18: Samtalsgruppen Bibel, tro & tvivel träffas via Microsoft Teams. Kisa Korkman.

Tisdag 10.11:

kl. 12: Lunchmusik i Gamla kyrkan. Matti Vaakanainen.

Söndag 15.11:

kl. 10: Gudstjänst på Drumsö, Heikasvägen 7. Terho, Henricson.

kl. 12: Gudstjänst i Johanneskyrkan, Högbergsgatan 12. Lindström, Terho, Enlund.

Måndag 16.11:

Tisdag 17.11:

kl. 12: Lunchmusik i Gamla kyrkan. Santeri Siimes.

Söndag 22.11:

kl. 10: Gudstjänst på Drumsö, Heikasvägen 7. Heikel-Nyberg, Enlund.

kl. 12: Gudstjänst i Johanneskyrkan, Högbergsgatan 12. Terho, Heikel-Nyberg, Almqvist.

Måndag 23.11:

Tisdag 24.11:

kl. 12: Lunchmusik i Gamla kyrkan. Anna Pulli-Huomo.

Söndag 29.11, Första advent:

kl. 12: Sammanlyst gudstjänst i Johanneskyrkan. Terho, Repo-Rostedt, församlingens kantorer.

Måndag 30.11:

___

Vi förbehåller oss rätten till ändringar beroende på situationen med coronapandemin. Tack för din förståelse!