25.04. Grattis: Markus, Mark, Marco | Respons
Johannes församling

S:t Jacobs kyrkas församlingssal

29.04.2022, 13:51
S:t Jacobs kyrkas församlingssal finns intill S:t Jacobs kyrka på Drumsö.

Alldeles intill kyrkorummet finns S:t Jacobs kyrkas församlingssal, som är belägen på gatunivå. Utrymmet rymmer ca 60 personer sittande. I anknytning till salen finns ett välutrustat kök. Salen kan bokas avgiftsfritt för dopkaffe och minnestund av medlemmar av Johannes församling. Bokning sker via Johannes församlings pastorskansli.

För personer som INTE hör till Johannes församling kostar användandet av församlingssalen för minnesstund eller dopkaffe enligt följande: hyra för salen är 60€/h + moms. Vaktmästar- och städavgifter: 20€/h (vardagar och lördagar kl. 16–18), 30€/h (vardagskvällar kl. 18–23), 40€/h (söndagar kl. 06–23, lördagskvällar kl. 18–23, samt nätter kl. 23–06) och hyra för bordduk är 10€/duk.

The Parish hall of S:t Jacobs church seats up to 60 people. It is located on Myllykallionrinne 1 in Helsinki, on the ground floor. Next to the hall there is a well equipped kitchen. The Parish hall can be booked for baptism and funeral receptions without charge by members of John's Congregations in Helsinki. For non-members the rent is 60€/hour + VAT, verger charge is 20€/hour + VAT and table cloths are 10€/piece. For a booking request, please contact the parish office (johannes.fors@evl.fi/(09) 2340 7700).