27.04. Grattis: Engelbert, Engelbrekt | Respons
Johannes församling

Mässor

Det andliga livet i Johannes

Johannes församling har ett mångsidigt andligt liv för vuxna och barn.

På söndagarna firar vi regelbundet högmässa i Johanneskyrkan kl. 12. Vi kan för tillfället inte välkomna gudstjänstbesökare i kyrkan, men man kan delta i gudstjänsten live via vår Youtubekanal. Under tiden september-maj brukar vi fira gudstjänst på Drumsö på söndagar kl. 10. Men på grund av coronaläget är de gudstjänsterna på paus just nu.

På tisdagar kan den som vill delta i diakonins middagsbön kl. 12 i Johanneskyrkan.

För de som önskar en stund av stillhet mitt i veckan ordnar vi en enkel kvällsmässa i Johanneskyrkan på onsdagar kl. 16.30. Just nu kan vi ta emot sex gudstjänstbesökare.

Johannes församling vill på flera sätt inkludera barn i det andliga livet.

Ett par gånger per termin har familjer med småbarn möjlighet att delta i Nallegudstjänst och gå på Pilgrimsvandring för småbarnsfamiljer.‍