27.04. Grattis: Engelbert, Engelbrekt | Respons
Hela Helsingfors

Program för barn och familjer

26.02.2020, 11:13
Matteus församling har ett mångsidigt utbud av verksamhet för familjer och barn. Vårt mål är att på olika sätt få vara med i barnets liv ända från dopet och längs med hela uppväxten.

Gung & Sjung (0 - ca 1 år)

För de riktigt små har vi en babyrytmikgrupp som kallas Gung & Sjung. Där får man sjunga, dansa och leka med andra jämnåriga. Vi sjunger en halv timme och efteråt finns det möjlighet att umgås över en kopp kaffe (eller köpa lunch i vår lunchrestaurang).

Gung & Sjung kl. 11 tisdag förmiddagar i Matteuskyrkan, 1 vån.

Klapp & Klang (1 - 4 år)

För de små har vi knatterytmikgrupper som kallas Klapp & Klang. Där får man sjunga, dansa och leka med andra jämnåriga. Vi sjunger en halv timme och efteråt finns det möjlighet att umgås över en kopp kaffe (eller köpa lunch i vår lunchrestaurang).

Klapp & klang kl. 10 tisdag förmiddagar i Matteuskyrkan, 1 vån.

Lördags Klapp & Klang (9 mån - 4 år med vuxen)

Barn får sjunga, dansa och leka med andra jämnåriga, efteråt blir det kaffe och saft med karelska piroger. Lördags Klapp & Klang i Matteuskyrkan ordnas två gånger per termin i samband med pyssel för större barn.

lapsi maalaa

Dagklubb (3 - 6 år)

Matteus församling har för tillfället en klubb i Matteuskyrkan (Åbohusvägen 3) som leds av Marianne Bergström. Barnen samlas måndag och fredan kl. 9.30–12.30. Dagklubben följer skolterminerna.

Anmälningar direkt till Marianne Bergström 040 5949719.

Familjeklubb (barn i alla åldrar med familj)

Gruppen samlas på torsdagar kl. 9.30-12 i Matteuskyrkan (Åbohusvägen 3). Familjeklubben följer därefter skolterminerna. Ledare Marianne Bergström.

Välkommen, ingen förhandsanmälan krävs!

Sportklubben (årskurs 1 - 4)

För barn i skolåldern ordnar vi en sportklubb i Nordsjö, Rastis. Klubben kostar 20 euro/läsår. Det är församlingens ungdomar, hjälpledare, som drar klubben.

Anmälan och info direkt till Catarina Bärlund-Palm catarina.barlund-palm@evl.fi, 050 380 3936.

Pysselklubb (årskurs 1 - 6)

Vi gör olika slags hobbyarbeten, målar, jobbar med tygtryck, moddelera, glasmålning m.m. Klubben kostar 20 euro/läsår.

Pysselklubb ordnas i följande skolor: Degerö lågstadium, Botby grundskola, Brändö lågstadieskola och Östersundom skola. Mera info fås via skolorna.

Anmälan och mera info till Catarina Bärlund-Palm, catarina.barlund-palm@evl.fi, 050 380 3936.

Läger

På sommaren, hösten och vintern finns det möjlighet att delta i barnläger och/eller familjeläger. Mera info om lägren kommer upp på hemsidan.

Har du frågor gällande barn- och familjeverksamheten?

Våra barn- och familjearbetare svarar gärna på era frågor om vår verksamhet. Kontaktuppgifter hittar du här nedan.