23.04. Onneksi olkoon: Jyrki, Yrjö, Jyri, Jori, Jiri, Yrjänä | Palaute
Roihuvuoren seurakunta

Tuoreille kummeille lähetettävät kummitekstarit muistuttavat kummiuden ihanuudesta ja tärkeydestä

02.06.2022, 09:21 /  päivitetty 26.05.2023, 17:49
Suomen ev.lut. kirkko toteuttaa kesän 2023 kynnyksellä tekstiviestikampanjan. Kampanjan viesti liittyy 4.6. vietettävään valtakunnalliseen Kummipäivään, jonka tarkoituksena on tukea kummien ja kummilasten välistä yhteyttä.
Kummipäivän logo, jossa tekstinä kummin kaa

Kirkko Helsingissä lähettää kummipäivän kunniaksi kummitekstarin 0- ja 1-vuotiaiden helsinkiläislasten kummeille ympäri maata. Viestejä lähetetään heti kesäkuun alussa 2023. Lähettäjä viestissä on Kirkko. Viesti on suomen tai ruotsin kielellä saajan äidinkielen mukaan.

Yhteensä tuoreita kummeja on noin 7100, mutta puhelinnumeroja on saatavilla vain osalle heistä. Yhteystiedoista rajautuvat pois muun muassa työnumerot ja salaiset numerot, joten tekstari ei saavuta kaikkia.

Olemme kiitollisia jokaisesta kummista ja kiitämme kaikkia kummeja kummiudestaan.

Kummitekstarimme viesti on tällainen: "Kiitos, että olet kummi! Olet pienelle merkityksellinen aikuinen. Nauttikaa yhdessä iloisista hetkistä, lämmöstä ja huolenpidosta silloin, kun pieni niitä tarvitsee. Ja kun hänestä jonain päivänä on kasvanut iso, kulje silti hänen vierellään. Sillä suurin niistä on rakkaus. Lisätiedot: kummipaiva.fi"

Käytössä olleet puhelinnumerot kerättiin ainoastaan edellä mainittua tarkoitusta varten ja poistetaan tiedoistamme viestien lähettämisen jälkeen. Niitä ei käytetä muuhun.

Voit antaa viestistä palautetta täällä.