29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Roihuvuoren kirkko

Verkostomessu Roihuvuoren kirkossa

02.01.2024, 13:10 /  päivitetty 08.02.2024, 14:08
Messu pidetään Roihuvuoren kirkossa sunnuntaisin klo 16. Messuissa on bändin johtamaa musiikkia, pyhäkoulu ja ruokailu kirkolla messun jälkeen.

Roihuvuoren seurakunta ja Verkosto aloittivat tammikuussa yhteistyönä sunnuntai-iltapäivän jumalanpalveluksen Roihuvuoren kirkossa.

Ensimmäinen Verkostomessu pidettiin sunnuntaina 21.1.2024, ja messut alkavat aina sunnuntaisin klo 16 Roihuvuoren kirkossa.

Messun musiikista vastaa bändi ja uudenlaisen jumalanpalveluksen kautta pyritään tavoittamaan erityisesti heitä, jotka eivät ole löytäneet vielä mukaan jumalanpalveluselämään.

”Verkostomessussa on lapsille oma pyhäkoulu, joten myös lapset voivat osallistua omalla tavallaan jumalanpalvelukseen”, Verkoston pappi Tinja Halunen kertoo. Messun päätteeksi tarjolla on mahdollisuus yhteiseen ruokailuun, joka antaa tilaisuuden myös tutustua toisiin seurakuntalaisiin. Messujen lisäksi keväällä kirkolla järjestetään Alfa-kurssi.

”Olemme innoissamme tästä mahdollisuudesta tavoittaa uusia ihmisiä ja olla luomassa tämän pohjalta uutta yhteisöä Roihuvuoren kirkolle”, Remo ja Tinja kertovat. Syksyn 2023 aikana on rakennettu tiimejä vapaaehtoisista ja paikalla on ollut paljon milleniaaleja. ”Toivomme, että Verkostomessu voisi vahvistaa entisestään yhteisöllisyyttä Roihuvuoren seurakunnassa ja olla tavoittamassa heitäkin, jotka eivät ole vielä löytäneet paikkaansa kirkossa,” Roihuvuoren seurakunnan pastori Remo Ronkainen kertoo.

Lämpimästi tervetuloa mukaan Verkostomessuihin – tuo ystäväsi ja perheesi mukaan, nähdään sunnuntaina Roihuvuoren kirkossa!