29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute

Lapset ja perheet kevät 2024

Roihuvuoren seurakunta

14.08.2023, 15:37 /  päivitetty 15.01.2024, 11:22
Seurakunnassa on tarjolla perhekerhoja ja muuta mukavaa alle kouluikäisille perheineen - toki myös isommat lapset ovat tervetulleita mukaan moneen: vaikkapa Kirkkoseikkailuun, Puuhailtoihin tai Iltaruokailuihin!
Iloinen pieni poika pitää aikuista kädestä.

PERHEKERHOT JA -KAHVILAT:

Perhekerhot ovat maksuttomia eikä niihin tarvitse ilmoittautua. Niissä on usein jotain ohjelmaa sekä aikaa vapaalle seurustelulle ja kahvittelulle. Tervetuloa mukaan matalalla kynnyksellä tapaamaan muita pikkulapsiperheitä! Perhekerhot alkavat viikolla 36 (paitsi Muskariperhekerho viikkoa myöhemmin), ja syyslomalla viikolla 42 kerhot ovat tauolla.

Perhetupa tiistaisin klo 9:30-11:30 Laajarannassa (Humalniementie 15)

Itäkadun perhekeskuksen Perhekahvila tiistaisin klo 14-16 (Tallinnanaukio 1)

Muskariperhekerho torstaisin klo 9:30-11 Roihuvuoren kirkolla Kappelissa (Tulisuontie 2)

MUSKARIT

Muskarit ovat maksullisia ja niihin on pitänyt ilmoittautua ennen kauden alkua.

Laajasalon kirkolla maanantaisin klo 9 ja 9:30

Roihuvuoren kirkolla maanantaisin klo 10:45

PUUHAILLAT KIRKOLLA

Puuhaillat lapsille ja perheille pidetään Laajasalon kirkon kerhopäädyssä kerran kuussa tiistai-iltaisin. Ohjelmassa on yleensä askartelua, iltahartaus ja iltapala. Toki aikaa on myös ihan vain leikille ja juttelulle. Puuhaillat syksyllä 2023:

6.2.

5.3.

9.4.

7.5.

PERHEMESSUT

Perhemessut ovat erityisesti lapsille ja perheille suunnattuja jumalanpalveluksia, joissa ei tarvitse osata istua hiljaa kirkonpenkissä! Saa liikkua ja touhuta - vaikka toki kirkkoon ovat lapset muulloinkin tervetulleita: niin Roihuvuoren kuin Laajasalonkin kirkoista löytyy lasten nurkkaus, jossa on leluja ja värityskuvia. Kevään perhemessut ovat

• Laajasalon kirkolla su 24.3. klo 12. Virpomista, aasiajelua ja muuta puuhaa messun jälkeen
  • Roihuvuoren kirkolla su 31.3. klo 10. Suklaamunien etsintää messun jälkeen
  • Laajasalon kirkolla Muskarikirkko su 7.4. klo 16. Vauvojen ja taaperoiden oma kirkkohetki.
  • Roihuvuoren kirkolla su 21.4. klo 10. Messun jälkeen puuhaa kirkolla

Roihuvuoren kirkolla 21.1. alkaen myös sunnuntaisin klo 16 messu, jonka yhteydessä on pyhäkoulu ja messun jälkeen ruokailu.

KIRKKOSEIKKAILU LAPSILLE JA PERHEILLE

Kirkkoseikkailussa tutustutaan kirkkoon Kirkkokissan kanssa ja kuullaan myös aina jokin Raamatun kertomus. Lopuksi on pientä purtavaa. Kirkkoseikkailu järjestetään Laajasalon kirkossa ke 17.4. klo 18.

ILTARUOKAILUT

Suositut iltaruokailut jatkuvat molemmilla kirkoilla tammikuussa. Roihuvuoren kirkon ruokailut alkavat 31.1. ja ovat jatkossa keskiviikkoisin klo 16.30-18, Laajasalon kirkolla 18.1. eteenpäin torstaisin klo 16.30-18. Ruokailuja ei ole talvilomaviikolla 21./22.2. eikä hiljaisella viikolla 27./28.3.

Ruoka maksaa aikuiselta 3e, kouluikäisiltä 1e, alle kouluikäiset lapset syövät ilmaiseksi.

Tervetuloa mukaan toimintaan!

Kysymyksiä ja palautetta voi lähettää vaikkapa Tainille: taini.nurmesviita@evl.fi