19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Pitäjänmäen kirkko

Sinustako kaupunkiviljelijä? Kirkkopuutarhaporukka kutsuu mukaan kesälle 2024!

Pitäjänmäen seurakunta

11.05.2023, 11:58 /  päivitetty 11.04.2024, 13:46
Pitäjänmäen kirkon sisäpihalla on viljelylaatikoita, ja meillä on useamman vuoden kokemusta kirkkopuutarhuritoiminnasta. Seurakunta tarjoaa laatikot multineen ja välineitä kasteluun.
Salaatin istutusta
Auringonkukka

Pitäjänmäen kirkon pihalla on kaupunkiviljelylaatikkoja, joissa halukkaat seurakuntalaiset/alueen asukkaat voivat viljellä esimerkiksi marjapensaita, raparperia, salaattia, yrttejä, vihanneksia tai kukkia. Se, mitä laatikoissa viljellään, päätetään yhdessä ja kastelua vuorotellaan yhteisöllisesti. Ei siis haittaa jollei voi jokaisella kesäviikolla itse käydä hoitamassa viljelyksiä. Voit ilmoittautua mukaan kirkkopuutarhurien porukkaan nyt.

Toiminta sopii kaikenikäisille, mukana on ollut mm. lapsiperheitä ja eri-ikäisiä aikuisia opiskelijoista eläkeläisiin.

Pitäjänmäen seurakunta tarjoaa laatikot multineen sekä kasteluun tarvittavat välineet, sekä kastelukannuja että vesiletkun. Kirkkopuutarhurit vastaavat muista hankinnoista ja toimenpiteistä (siemeniä/taimia, lannoitetta, hallaharsoa, lisäverkkoa halutessaan).

Kirkkopuutarha on kompaktin kokoinen hyvän mielen pistäytymiskohde kaikille kirkon pihalla liikkuville. Viljelyksen tuotteet ovat kirkkopuutarhurien käytössä. Tavoitteena on luoda hyvää mieltä ja kauneutta sekä tarjota mukava lähes maksuton harrastus ja yhteisöllisyyttä. Kirkkopuutarhurit viestivät mm. whatsapp-ryhmässä.

Kirkkopuutarhuritoiminnan yhteyshenkilönä toimii seurakuntalainen (yhteystiedot lisätään lähiaikoina) ja varalla varhaiskasvatustiimin työntekijä Sanna, ota yhteyttä sanna.yli-koski-mustonen@evl.fi tai p. 040 519 0402.

Tervetuloa iloisen ja antoisan kirkkopuutarhuritoiminnan pariin!

Viljelylaatikko