25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Pitäjänmäen kirkko

Musiikkipyhäkoulua ja kirjepyhäkoulupostia Pitäjänmäen seurakunnassa keväällä 2024

Pitäjänmäen seurakunta

29.05.2023, 11:06 /  päivitetty 12.02.2024, 09:52
Etsitkö mukavaa perheharrastusta viikonloppuihin? Musiikkipyhäkoulumme kerran kuussa kutsuu mukaan! Voit myös tilata kirjepyhäkoulupostia lapsen nimellä kotiin. Tarjolla rennolla otteella ja keveästi kivoja pyhiä hetkiä perheellenne!
Musisoivia lapsia piirroskuvina keltaisella pohjalla

Musiikkipyhäkoulumme kokoontuu kerran kuussa kokeneen kirkkomuskariopettajan Heidi Saarikosken johdolla sunnuntaisin klo 10-11 messun aikana. Musiikkipyhäkoulun ohjelmassa on laululeikkejä, soittimilla soittamista, käsinukkeja, alttaripöydän koristelua yhdessä, rukouksiin ja raamatunkertomuksiin tutustumista toiminnallisesti ja leikkimistä / maalaamista / piirtämistä / muuta mukavaa tekemistä. Lopuksi nautitaan mehut ja keksit. Voit halutessa ottaa lounaseväitä mukaan, mikro löytyy. Heidi-muskariopettajasta voit halutessa lukea lisätietoa kirkkomuskariuutisesta nettisivuillamme.

Alle nelivuotiaat tarvitsevat pyhäkouluun oman aikuisen mukaan (ja mikäli pyhäkoulussa on jollain kerralla todella paljon osallistujia, oma aikuinen toivotaan myös 4-5 -vuotiaille mukaan). 4-12 -vuotiaan lähiaikuinen voi halutessaan osallistua messuun tai tehdä muuta itselle voimia antavaa pyhäkoulun ajan. Pyhäkouluperheet ovat myös tervetulleita halutessaan käymään ehtoollisella ja lopuksi kirkkokahveille seurakuntasaliin. Musiikkipyhäkoulujen lisäksi järjestämme noin kerran kuussa viikonlopputapahtumia.

Kevään 2024 musiikkipyhis-päivämäärät:

su 21.1.

su 11.2. Laskiaissunnuntai

su 24.3. Palmusunnuntai (Huom! Messun päätyttyä lapsilla on mahdollisuus virpoa kirkossakävijöitä, seurakunta tarjoaa virpomispalkan)

su 14.4. Hyvän Paimenen sunnuntai

su 5.5. Rukoussunnuntai

Kevään 2024 viikonlopputapahtumia, muun muassa:

Su 11.2. klo 12-15 Ystävänpäiväjuhla Pitäjänmäen nuorisotalolla eri toimijoiden yhteistyönä

Su 10.3. klo 10-11 Perhemessu

La 23.3. klo 11-13 Kevätmyyjäiset seurakuntasalissa (mm. lounas ja kahvio), perheille maksuton askartelupiste

La 20.4. klo 15.00-16.30 on 4-vuotiaiden (2020 syntyneiden) yhteiset syntymäpäiväjuhlat (Ilmoittautuminen: sanna.yli-koski-mustonen@evl.fi)

Ke 1.5. klo 10-12 Vappupäivän nyyttärit!

Su 19.5. Kevätkirkko (kellonaika tarkentuu)

Pe 7.6. Perheiden kesäretki Mustasaareen

Lisäksi 29.-31.3.2024 Pääsiäisen perheleiri, ks. erillinen uutinen nettisivuillamme ja ilmoittaudu mahdollisimman pian, paikkoja on rajallinen määrä.

Lisäksi Su 2.6. Valtakunnallinen Kummipäivä, retkikohteita löydät mm. Espoon seurakuntien sivulta, ks. myös Kummipäivän sivusto

Kirjepyhäkoulu

Kirjepyhäkoulu on iloista postia kotiosoitteeseen lapsen nimellä pitkin vuotta. Kirjepyhis sisältää tyypillisesti kirjeen lapselle, kirjeen vanhemmalle, värityskuvia/puuhatehtäviä, Raamatunkertomuksen, lauluvinkin nuotteineen ja/tai askarteluidean. Tutustumme toimintavuonna 23-24 tärkeisiin Vanhan testamentin henkilöihin ja kertomuksiin ja tietenkin huomioimme tärkeimpiä kirkkovuoden juhlia. Kirjepyhäkouluun ilmoittaudutaan mukaan seurakuntien sähköisen asiointipalvelun kautta TÄSTÄ

tai tarvittaessa sähköpostitse sari.lippojoki@evl.fi. Tilauksen voi päättää milloin vain. Kevätkaudella 2024 lähetämme 3 kirjepyhistä.

Lue myös muiden seurakuntien pyhäkoulutarjonnasta TÄSTÄ.

Lisätietoa pyhäkoulutoiminnasta ja tapahtumista saat varhaiskasvatuksen ohjaaja Sanna Yli-Koski-Mustoselta p. 040 519 0402 / sanna.yli-koski-mustonen@evl.fi. Pyydä liittämistä mukaan pyhäkoulusta kiinnostuneiden perheiden whatsapp-tiedotusviestiryhmään!

Tilaa myös lasten ja perheiden sähköposti-uutiskirje sivuiltamme - pysyt kätevästi ajan tasalla ajankohtaisista tapahtumista.

Tunnetko jo Lastenkirkko-median? Lisää mahdollisuuksia kivasti pyhiin hetkiin tarjoaa lastenkirkko.fi -sivusto, jossa on Sunnuntaisivut -puuhatehtäviä, pelejä, värityskuvia, kuvataidehaasteita ja erilaisia materiaaleja.