27.07. Onneksi olkoon: Heidi | Palaute
Pakilan seurakunta

Juhannus Helsingin kirkoilla - tervetuloa mukaan!

10.06.2024, 15:44 /  päivitetty 10.06.2024, 15:54
Kuvassa valkoisia juhannusruusuja

Juhannus on paitsi Suomen lipun päivä ja keskikesän juhla myös Johannes Kastajan syntymäpäivä. Juhannusta vietetään kuusi kuukautta ennen joulua. Aiemmin sitä vietettiin 24.6., mutta nykyisin Johannes Kastajan syntymää muistetaan 20.–26. kesäkuuta välisenä lauantaina.

Juhannuksena kaupunki tyypillisesti hiljenee, joten jos kaipaat muiden seuraan, muistathan, että seurakuntien tapahtumat ovat kaikille avoimia. Juhannusjuhlia vietetään tänä vuonna juhannusaattona 21.6. Oulunkylän, Pitäjänmäen ja Viikin kirkoilla sekä Laajasalon Laajarannassa. Juhannussauna lämpiää Latokartanontorilla ja Mustasaaressa. Mustasaaressa voi viettää vaikka koko juhannusaaton myös hartaudessa hiljentyen, laulaen ja keittiön antimia nauttien uimista ja eläinten rapsuttelua unohtamatta.

Juhannuspäivänä Helsingin kirkot toivottavat tervetulleiksi jumalanpalveluksiin.

Katso kaikki tapahtumat tästä.

Kaunista keskikesän juhlaa kaikille!