19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Paavalin seurakunta

Keskeneräinen kristus saa kodin

08.10.2020, 16:07 /  päivitetty 08.10.2020, 16:08
Tällä hetkellä vielä keskeneräinen kuvataiteilija ja pappi Ilkka Sariolan taideteos Rauhan krusifiksi sijoitetaan Paavalinkirkkoon. Asiasta päätti Paavalin seurakuntaneuvosto kokouksessaan tiistaina 6. lokakuuta.
Krusifiksi

Paavalin seurakunnan ja Ilkka Sariolan välisellä sopimuksella teos sijoitetaan pysyvästi Paavalinkirkkoon, mutta omistusoikeus säilyy taiteilijalla. Seurakunta maksaa teoksen valmiiksi saattamisesta Sariolalle noin kahden kuukauden työtä vastaavan palkkion.

Teos on tarkoitus julkistaa ensi keväänä, jolloin Paavalinkirkko täyttää 90 vuotta. Ilkka Sariolan toinen vastaava teos Hiljaisen lauantain krusifiksi on pysyvästi sijoitettuna Kallion kirkkoon.

Taiteilija Ilkka Sariola kertoo Paavalinkirkosta nyt kotinsa saavasta krusifiksista tässä Maan suola -verkkolehden haastattelussa vuodelta 2019 Keskeneräinen kärsivä kristus

Krusifiksin esittelytilaisuus
Krusifiksi vieraili Paavalinkirkossa syyskuussa, kun taiteilija Ilkka Sariola (kuvassa vas.) kävi esittelemässä teostaan seurakuntaneuvostolle.