29.04. Onneksi olkoon: Teijo | Palaute
Paavalin seurakunta

Haluatko auttaa? Paavalissa tarvitaan vapaaehtoisia monenlaisiin tehtäviin

Paavalin seurakunta

09.01.2024, 10:50 /  päivitetty 09.01.2024, 11:12
Seurakunnan olemukseen kuuluu se, että toimitaan toisten hyväksi. Myös meillä Paavalissa tämä on mahdollista. Meillä on hyvin erityyppisiä tehtäviä vapaaehtoisille.

KIRKON PÄIVYSTÄJÄT mahdollistavat kirkon ovien pitämisen auki arkipäivisin. Yksi vuoro kestää kaksi tuntia, ja vuoroja on joka toinen viikko samana viikonpäivänä.

SUNNUNTAIN KIRKKOKAHVIT etsivät keittäjää! Tahtoisitko sinä tulla noin 1-2 kertaa kuukaudessa keittämään kahveja ja tarjoilemaan niitä sekä olemaan lisäksi suntion apuna kolehdin keräämisessä? Suntiot perehdyttävät tehtävään. Ilmoittautumiset Juha Valkeapäälle, 050 380 4162, juha.valkeapaa@evl.fi. Messun avustajaksi Paavalinkirkkoon

LÄHIMMÄISPALVELU etsii ihmisiä, jotka tahtoisivat käydä tervehtimässä ikäihmistä noin 1-2 kertaa kuukaudessa. Tarve on myös satunnaiselle saattoavulle. Olisiko tämä sinulle luonteva tapa olla avuksi?

SUKKATUNTIIN ovat lämpimästi tervetulleita kaikki käsitöistä kiinnostuneet, myös aloittelijat. Teemme lahjoitettaviksi ja myytäväksi monenlaista päällepantavaa. Kokoonnumme keskiviikkoisin Paavalinkirkossa.

SUNNUNTAIN MESSUISSA on vapaaehtoisia messuavustajia lukemassa tekstejä, rukoilemassa ja jakamassa ehtoollista. Olisitko sinä tästä kiinnostunut? Avustajan tehtäviin kuuluvat Raamatun tekstien lukeminen, esirukouksen toteutukseen osallistuminen ja ehtoollisen jakaminen. Tehtävään perehdytys sisältää sekä messun teologiaa että käytännön harjoituksen Paavalinkirkossa. Ilmoittautumiset ja lisätiedot: kappalainen Juha Valkeapää, 09-2340 5424, 050 380 4162, juha.valkeapaa@evl.fi.

YSTÄVYYDENKAHVILAN rennossa ilmapiirissä vapaaehtoiset keittävät kahvit ja laittavat tarjoilut esille. Vaparivuoron voit ottaa silloin kun sinulle sopii. Tiedustelut birgitta.huhtaluhta@evl.fi p. 050 380 4198.

ILTARUOKA on suosittu vegaaninen yhteisöruokailu, jossa vapaaehtoiset huolehtivat kahvinkeitosta ja tarjoiluista. Vaparivuoron voit valita aikataulujesi mukaan. Tiedustelut nina.liikala@evl.fi p. 050 322 8613.

LASTEN KERHON OHJAAJAKSI? Voit olla esimerkiksi teologian tai sosiaali- ja kasvatusalan opiskelija tai muu alasta kiinnostunut. Hakijalta toivomme ennen kaikkea motivoitunutta ja innostunutta asennetta lasten parissa toimimiseen sekä sitoutumista koko toimintakauden ajaksi vähintään kahteen-neljään kertaan kuukaudessa (keskiviikkoisin). Kerho-ohjaajan on oltava ev.lut. kirkon jäsen ja hänen on esitettävä rikosrekisteriote (Laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä (504/2002).
Paavalin seurakunnassa alkaa Pyhää ja peuhua- lasten kerho, joka kokoontuu 28.2. alkaen keskiviikkoisin klo 17.30- 18.30. Kerho on yli 3-vuotiaille. Kerhoa ohjataan pareittain. Kerhon ohjaamisesta maksetaan palkkio 10€/ h tai 15€/ 1,5h.
Perehdytämme ja koulutamme kaikki ohjaajat! Kerhon ohjaaminen on positiivinen asia myös CV:ssä, jos tavoittelee seurakunta- tai kasvatusalan töitä. Lisätietoja ja hakemukset osoitteeseen: tuija.heinonen@evl.fi

KERHOMUMMIKSI TAI -VAARIKSI? Olisiko sinulla aikaa iltapäivisin pelata tai ulkoilla lasten kanssa? Paavalin seurakunnan iltapäiväkerhoon haetaan kerhomummoa tai -vaaria. Iltapäiväkerhossa 8-vuotiaat koululaiset viettävät turvallista iltapäivää ohjatussa toiminnassa. Kerhomummona tai – vaarina voit antaa hetken aikaa esimerkiksi iltapäiväulkoilun merkeissä 1-2 tuntia viikossa tai sovittuna ajankohtana. Tiedustelut: tuija.heinonen@evl.fi Haastattelemme vapaaehtoiset. Rikosrekisteriote on esitettävä (Laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä (504/2002).

Puuttuuko meiltä juuri se mitä sinä haluaisit tehdä? Tuletko aloittamaan sitä meille? Lähetä viestiä osoitteeseen paavali.srk@evl.fi tai Nina Liikala nina.liikala@evl.fi