12.05. Onneksi olkoon: Lotta | Palaute
Paavalin seurakunta

Kansainvälinen työ Paavalin seurakunnassa

11.09.2020, 09:16
Seurakuntamme on aktiivinen niin maailmalla kuin paikallisestikin vaikuttamistyön ja suoran toiminnan kautta.
Vihreällä pellolla kävelevä mies takaapäin kuvattua.

Kansainvälisen vaikuttamistyön kanavina käytämme Kirkon Ulkomaanapua (KUA), Yhteisvastuukeräystä (YV) ja Ekumeenista vastuuviikkoa.

Lähetystyön järjestömme Suomen Lähetysseura ja Medialähetysjärjestö Sansa tekevät työtä erityisesti koulutuksen ja lasten aseman parantamiseksi.

Työssämme pyrimme vaikuttamaan oikeudenmukaisemman maailman puolesta.

Ekumeeninen vastuuviikko Ihmisoikeuspuolustajat

Suomen kirkkojen yhteistä ihmisoikeuskampanjaa, Ekumeenista Vastuuviikkoa, vietetään 18.–25.10.2020 teemalla ihmisoikeuspuolustajat.

Ihmisoikeuspuolustaja on henkilö, joka puolustaa ihmisoikeuksia rauhanomaisesti. Vastuuviikkoa koordinoi Suomessa toimivien kristillisten kirkkokuntien yhteistyöjärjestö, Suomen Ekumeeninen Neuvosto.

Viikon aikana järjestetään lukuisia eri tapahtumia eri kirkkokunnissa. Tarkat tiedot saa Vastuuviikon nettisivuilta ja Paavalin seurakunnan tapahtumakalenterista.

Paavalin seurakunnassa

• ma 19.10. ja ti 20.10 Ekumeenisen vastuuviikon radiohartaus YLE 1 klo 7.15. Pastori Tuija Samila
  • ti 20.10. Ystävyyden kahvilassa ekumeenisen vastuuviikon lähettiläs Saija Kainulainen kertoo yhdenvertaisuudesta,
  • ke 21.10.2020 klo 18.00 ekumeenisen vastuuviikon messu Paavalinkirkossa. Saarnavieraana on ekumeenisen vastuuviikon lähettiläs.
  • su 25.10. klo 10 Paavalinkirkossa. Liturgina Kari Kanala.

Tervetuloa kuulemaan ihmisoikeuspuolustajia webinaariin!

Ekumeenisen vastuuviikon webinaarissa ti 8.9.2020 klo 13–15 kuullaan kampanjan lähettiläinä toimivia ihmisoikeuspuolustajia.

Ilmoittautumiset vastuuuviikon webinaariin 31.8. mennessä.

Webinaarin ohjelma:

Aloitushartaus: Tampereen piispa Matti Repo, Suomen evankelis-luterilainen kirkko

Ihmisoikeuspuolustajat:

Pekka Matilainen, toiminnanjohtaja, ViaDia Pirkanmaa: marginaalien marginaali

TIida Silfverhuth, Changemaker: ilmastovaikuttaminen

Tuomas Juuso Aslak, puheenjohtaja, Saamelaiskäräjät: saamelaisten oikeudet

Niina Kiintonen, kokemustoimija: vammaisten henkilöiden oikeudet

Mertsi Ärling, asiantuntija, DIAK: romanien oikeudet

Lopetus

Webinaari tallennetaan Vastuuviikon verkkosivuille (Aineistot).