19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Paavalinkirkko

Kari Kanalan saarnadialogit jatkuvat - Saako kirkon nimellä rahaa kehitysyhteistyöhön?

14.01.2020, 13:43 /  päivitetty 14.01.2020, 15:57
Onko kirkko rasite, kun halutaan kerätä rahaa kehitysyhteistyölle?
Tarja Kantola, Kuva: Tatu Blomqvist/Kirkon Ulkomaanapu

Onko kirkko rasite, kun halutaan kerätä rahaa kehitysyhteistyölle? Vaivaako kirkon tekemää kehitysyhteistyötä sama valkoisen miehen taakka kuin lähetystyötäkin? Miten Kirkon Ulkomaanavun tekemä työ eroaa lähetysjärjestöjen tekemästä työstä?

Näitä ja muita kysymyksiä pohditaan tulevana sunnuntaina klo 10 Paavalinkirkossa, kun kirkkoherra Kari Kanalan järjestämät dialogisaarnat jatkuvat.

Kari Kanalan saarnavieraaksi Paavalinkirkkoon saapuu 19.1. Kirkon Ulkomaanavun puheenjohtaja Tarja Kantola, joka kysyy pyhän aiheeseen liittyen, että mitä on lähimmäisenrakkaus ja keitä sen piiriin laskemme?

”Tätä on hyvä pohtia kirkossa ja samalla katsoa onko meistä erilaisten raja-aitojen murtajiksi. Voiko maailmaa muuttaa niin, että ihmisillä on mahdollisuus elää rauhassa, käydä koulua ja hankkia perheelleen elanto”, Kantola miettii.

Kantolan ja Kanalan keskustelu on toinen Kari Kanalan järjestämistä dialogisaarnoista. Vuoden ajan kerran kuukaudessa saarnan paikalla sunnuntain messussa on dialogi, jossa Kanala keskustelee paikalle saapuneen vieraan kanssa. Dialogisaarnat starttasivat joulukuun alussa.

Katso, mitä Kari Kanala tuumii ensi sunnuntain aiheesta ja saarnan teemoista.

Lisätietoja:

Paavalin seurakunnan kirkkoherra Kari Kanala, puh. 0504339898

Kirkon Ulkomaanavun puheenjohtaja Tarja Kantola puh. 050 555 0833

(Tarja Kantolan kuva: Tatu Blomqvist/Kirkon Ulkomaanapu)