27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Paavalinkirkko

Mielessä mukana projekti käynnistyi tammikuussa

21.12.2022, 14:31 /  päivitetty 15.02.2023, 12:37
Mielessä mukana -projekti käynnistyi Paavalin seurakunnassa tammikuussa 2023.
Nina Liikala Kuva: Joonas Vohlakari / Kirkko ja Kaupunki

Projektin kautta tarjotaan mielen hyvinvointia tukevaa matalan kynnyksen toimintaa sekä Paavalin seurakunnassa että yhteistyökumppaneiden toimitiloissa, vahvistetaan eri ikäisten henkisiä voimavaroja sekä lisätään kohderyhmän tietoisuutta mielenterveyden ongelmista ja mielenterveyttä edistävistä tukitoimista. Tavoitteena on myös vähentää mielenterveyden ongelmiin liittyviä stigmoja. Projekti tarjoaa toimintaa eri ikäryhmille. Projektissa käytettävät menetelmät keskittyvät mielenterveyden tukemiseen ja edistämiseen arjen tasolla.

Projektin aikana järjestään maksuttomia tapahtumia, retkiä (Hyvän mielen lauantai-retket) ja ryhmätoimintaa. Tapahtumia ovat mm. pakohuonepelipäivä, parisuhdepäivä, masennusta, ahdistusta ja kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastaville ja heidän läheisilleen suunnattu päivä, ja vauvahieronnan kurssipäivä.

Ryhmätoiminnassa tarjolla on mm.

• Latinotanssi -ryhmä to 9.2.-16.3 klo 17-18. Ei ilmoittautumista.

• Pidä huolta (hyvinvointia tukeva ryhmä) naisille to 9.2.-16.3 klo 12-13, Hermannin diakoniatalolla, Hämeentie 73. Ilmoittautuminen 2.2. mennessä

• Pidä huolta (hyvinvointia tukeva ryhmä) miehille to 30.3.-4.5 klo 12-13, Hermannin diakoniatalolla, Hämeentie 73. Ilmoittautuminen 23.3. mennessä

• Vauvahieronnan kurssipäivä ti 14.2. klo 10, mukaan alusta, pyyhe, öljy, Ei ilmoittautumista.

• Pakopeli-lauantai La 11.3. Pakohuonepeli-turvakoodi yläkouluikäisille ja sitä vanhemmille nuorille sekä aikuisille. Vainojen keskellä kadonnut ystävä tarvitsee sinua. Hän on kätkenyt lempiraamatunkohtiensa joukkoon turvakoodin, joka käynnistää pelastusoperaation. Toiminnallisia tehtäviä ratkotaan tiimeissä. Mukaan yhteen noin 1 h peliin enintään 30 osallistujaa. Pakopeli aikuiset klo 13, Pakopeli nuoret klo 15. Tarjolla pientä purtavaa. Ei ilmoittautumista.

Retkiä tullaan järjestämään kevään ja kesän aikana. Ajankohtaisista tapahtumista, retkistä ja ryhmistä ilmoitetaan tarkemmin mm. Paavalin nettisivuilla.

Tiedustelut: diakoniatyöntekijä, projektipäällikkö Nina Liikala, nina.liikala@evl.fi / 050 322 8613