25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Munkkiniemen seurakunta

Munkkiniemen aktiivinen kirjallisuuspiiri tuo ihmisiä yhteen

21.06.2022, 14:13 /  päivitetty 21.06.2022, 15:33
Seurakunnan kirjallisuuspiiri jatkaa jälleen syyskuussa
kirja ja tekstiä

Kirjallisuus yhdistää. Tästä on osoituksena Munkkiniemen seurakunnan kirjallisuuspiiri, jonka juuret juontavat lähes 50 vuoden taakse. 1970-luvun alussa silloisen Munkkivuoren seurakunnan lehtori Silja Forsberg perusti piirin seurakuntalaisten toivomuksesta. Siitä lähtien on kiinnostus kirjallisuuteen tuonut ihmisiä yhteen Munkkivuoren seurakuntatalolle.

Piiri kokoontuu kerran kuussa, yleensä tiistai-iltaisin. Joulukuussa piiriläiset valitsevat kevätkauden kirjat ja toukokuussa syksyn kirjat. Osallistujien ehdotuksista pyritään valitsemaan monipuolisesti uudempaa ja vanhempaa kotimaista ja käännöskirjallisuutta. Kirjaillassa joku piiriläisistä pitää lyhyen alustuksen kuukauden kirjasta, mutta tärkeintä on yhteinen keskustelu. Erilaisten näkemysten ja lukukokemusten jakaminen on antoisaa ja avartaa omaa näkökulmaa.

Piiri starttaa jälleen syyskuussa. Tervetuloa mukaan.

Kokoontumiset tiistaisin klo 18.30 Munkkivuoren seurakuntatalolla.

Voit tutustua alta tulevan syksyn kirjalistaan jo nyt:

Syksyn 2022 kirjat Munkkiniemen seurakunnan kirjallisuuspiirissä

• 13.9.2022 Eeva Joenpelto Tuomari Myller, hieno mies (WSOY). Alustus Kati Lind

• 11.10.2022 Pearl S Buck Hyvä maa (WSOY). Alustus Solveig Williams

• 1.11.2022 Meri Valkama Sinun, Margot (WSOY). Alustus Kaarina Osmoviita

• 13.12.2022 Alex Schulman Eloonjääneet (Otava). Alustus Marja Vuorensola-Åström

Kaarina Osmoviita