25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Munkkiniemen kirkko

Verkosto on nuorekas hengellinen yhteisö kotikulmillasi

30.03.2017, 17:30 /  päivitetty 18.08.2017, 13:42

Verkoston kanssa tehtävä yhteistyö tiivistyy syksyllä 2017. Toimimme yhdessä ja teemme yhteistä työtä. Verkoston toiminta keskittyy syksystä alkaen Munkkiniemen kirkkoon ja lisätietoa toiminnasta löydät heidän nettisivuiltaan Verkosto -Puolellasi . Mutta mikä tämä yhteisö oikein on? Tässä hieman lisätietoa heidän sivuiltaan. Tule tutustumaan!

Verkosto luterilaisen kirkon piirissä toimiva jumalanpalvelusyhteisö ja monien pääkaupunkiseutulaisten kotiseurakunta.

Verkosto rakentuu messun, pienyhteisöjen ja solujen (eli pienryhmien) varaan. Ytimessä on Jumalan ja toisten ihmisten kohtaaminen ja elämän jakaminen.

Verkosto toimii vapaaehtoisella kannatuksella.

kolmio_rakenne_nettisivut

Mitä me arvostamme?

• Jumalan tahdon etsiminen: Verkoston keskiössä on Jeesus. Etsimme yhdessä Jumalan tahtoa yhteisössä, omassa elämässämme ja yhteiskunnassa rukoilemalla, ylistämällä ja lukemalla Raamattua. Jumalan rakkauden sytyttäminä jaamme hyvää uutista Jeesuksesta eläen, kasvaen ja palvellen. Terveelle ja turvalliselle armolahjojen käytölle ja Jumalan äänen kuulemiselle annetaan tilaa.
  • Olet ainutlaatuinen: Jokainen ihminen on yhtä arvokas ja ainutlaatuinen. Kaikki palvelutehtävät Verkostossa ovat yhtä arvokkaita. Vapaaehtoiset toimivat monissa johtotehtävissä seurakunnassa ja vastuun ottamiseen rohkaistaan.
  • Luotettava toiminta: Verkoston toiminta ja opetus on linjakasta ja suunnitelmallista. Kaikkea toimintaa suunnitellaan etupainotteisesti ja arvioidaan säännöllisesti. Toimimme luterilaisen tunnustuksen sisällä.
  • Aito yhteys: Jaamme elämän iloja ja kipuja. Emme ole täydellisten ihmisten yhteisö. Olemme aidosti omia itsejämme kaikilla elämän osa-alueilla. Haavoittuvuuden näyttämiselle on tilaa. Puhumme hyvää kaikista ihmisistä ja Verkostosta. Ongelmista puhutaan suoraan asianomaisten kanssa, niihin tartutaan aktiivisesti ja pyritään aina löytämään rakentava ratkaisu.

Miksi me olemme?

Jokaisella meistä on vain yksi elämä maan päällä. Se kannattaa elää hyvin ja täysillä! Elämän keskiössä ovat suhteet. Emme voi elää elämäämme erillään toisista. Ajattelemme Verkostossa, että hyvä elämä – mikä ei tarkoita helppoa elämää – koostuu kolmesta suhteesta, joissa ihmisen on tarkoitus oppia elämään. Näistä suhteista syntyy Verkoston kolme periaattetta.

kolmio_nettisivut

1. Ylös, Jumalan kohtaaminen – Suhde Jumalaan, Isään, antaa elämällemme merkityksen ja auttaa ymmärtämään, keitä itse olemme. Jumala on aina lähempänä meitä kuin luulemme ja parempi kuin osaamme koskaan kuvitella. Tämän tiedämme, koska Jeesuksessa Kristuksessa voimme nähdä, millainen Isä on. Jumalan kohtaaminen muuttaa ihmisen sisältäpäin ja luo mahdollisuuksia jokaiseen hetkeen ja jokaiseen tilanteeseen, jonka kohtaamme.
  2. Sisään, Ystävyys – Suhde toisiin kristittyihin muovaa ja hioo meitä sekä vahvistaa elämään sellaista elämää, johon meidät alunperin tarkoitettiin. Suhteessa toisiin voimme myös opetella sitä, mikä Jeesukselle oli kaikista tärkeintä – toisten rakastamista. Toivomme, että kaikki mitä teemme Verkostossa, perustuu ystävyyteen ja luottamukseen.
  3. Ulos, PalveleminenSuhde ihmisiin lähelläsi. Jokainen meistä on kutsuttu rakastamaan lähimmäisiämme. Perheesi, työkaverisi, kaupan kassa, vieruskaveri metrossa – he kaikki tarvitsevat rohkaisua. Jokainen tarvitsee jonkun, joka välittää ja joka on heidän puolellaan. Mitä jos me voisimme olla siunaukseksi ihmisille ympärillämme? Mitä jos sinä voisit olla vastaus jonkun huokaukseen?

class=" "
target="_blank">