19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Mikaelin seurakunta

Viljelykausi 2023 alkaa – seurakunnan palsta Puotilassa kutsuu!

31.03.2023, 16:00 /  päivitetty 31.03.2023, 16:47
Mikaelin seurakunnalla on oma viljelyala Puotilan palsta-alueella. Kolmatta kesää palstaa on hoidettu yhteisvoimin.
Puotilan palsta-alue, seurakunnan palsta, numerokyltti 2803

Kesäisin palstalla voi paitsi upottaa kätensä multaan, myös käydä juttelemassa työntekijän kanssa tai muuten vain istumassa ja nauttimassa kauneudesta.

Seurakunnan palstan numero on 2803 ja se löytyy alueen ilmoitustauluilla olevista kartoista sillä numerolla. Palstalla on myös kyltti, jossa kyseinen numero on.

Palstan koko on aari. Siellä on useampia vanhoja viinimarjapensaita, raparperi sekä ruusupensas. Maa on ravinteikasta ja viime vuosina siellä on kasvatettu niin kukkivia kukkia kuin perunaa, porkkanaa, salaattia ja papuja. Seurakunnan iltapäiväkerholaiset ovat käyneet istuttamassa omat pienet viljelmänsä. Palstaa hoitavat vapaaehtoiset ja työntekijät.

Valmistautuminen viljelykauteen 2023 on alkanut. Palstan hoitamiseen sitoutuneet ihmiset kokoontuvat 26.4. klo 16.30-17.30 Puotilan kappelissa. Tapaamisessa sovitaan kesän käytännöistä ja suunnitellaan kevättöitä. Kylvö ja kylvön siunaus toteutetaan palstalla su 21.5. klo 14.

Mukaan voi liittyä myöhemminkin. Palstakysymyksiin vastaa Katri Vanhamäki, p. 050 302 6555 tai katri.vanhamaki@evl.fi.