27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Mikaelin seurakunta

Tervetuloa kielikahvilan vapaaehtoiseksi

19.09.2023, 15:49 /  päivitetty 06.11.2023, 16:00
Nuori nainen ulkona, vieressä kahden kahvikupin kuvat

Hei sinä äiti, mummo, tyttö! Tervetuloa kielikahvilan vapaaehtoiseksi. Kielikahvilassa pääset osaksi kansainvälistä porukkaa ja moninaista naisten yhteisöä. Huom! Tämä paikka sopii hyvin myös kotiäideille, sillä lapset ovat tervetulleita ja tarvittaessa järjestämme lastenhoidon.

Kielikahvila kokoontuu 29.9.2023 alkaen Matteuksenkirkolla Itäkeskuksen kupeessa perjantaisin kello 10-13. Os. Turunlinnantie 3.

Kielikahvilassa puhutaan ja harjoitellaan suomea sekä opetellaan monilukutaitoa. Lisäksi rentoudutaan, syödään hyvää ja nautitaan yhdessäolosta. Et tarvitse mitään erityistä osaamista, kunhan puhut suomea äidinkielenä tai muuten sujuvasti. Toimit yhdessä työntekijän kanssa. Halukkaat pääsevät mukaan Toisto-menetelmän käytön ja monilukutaidon perehdytykseen.

Haastattelemme ja perehdytämme kaikki vapaaehtoiset. Toivomme, että voit sitoutua olemaan mukana muutaman kuukauden. Koska toiminnassa ollaan mahdollisesti vuorovaikutuksessa lasten kanssa, tarkistamme rikosrekisteriotteet.

Etsimme kielikahvilaan myös emäntää. Tykkäätkö leipoa? Emännän tehtävänä on järjestää kahvilaan pullan tuoksua.

O‍lisiko tämä sinun paikkasi vapaaehtoisena? Ota yhteyttä, kerromme mielellämme lisää! projektipäällikkö Nnenna Allinen, p 050 472 1200, nnenna.allinen@evl.fi ja projektikoordinaattori Ulla Kärki, p 050 326 2251, ulla.karki@evl.fi

Lue Kirkko ja kaupungin juttu kielikahvilasta