10.05. Onneksi olkoon: Aino, Aini, Aina, Ainikki | Palaute
Mikaelin seurakunta

Mikaelin seurakunnan toiminta peruttu, sanajumalanpalvelukset lähetetään verkossa

17.03.2020, 20:58 /  päivitetty 25.03.2020, 21:49
Piirrettyjä koronaviruksia ja palava kynttilä.

Valtioneuvosto antoi uudet ohjeet koronavirusepidemian torjuntaan 16.3.2020. Olemme muuttaneet toimintaamme näiden ohjeiden mukaisesti. Mikaelin seurakunnan kaikki viikkotoiminta ja tapahtumat on peruttu 31.5. asti. Mikaelinkirkon kahvio on suljettu ja leivänjakelu keskeytetty.

Sanajumalanpalvelukset striimataan

Sanajumalanpalvelukset toimitetaan ilman läsnä olevaa seurakuntaa ja lähetetään verkossa sunnuntaisin klo 11. Seuraa tiedotusta nettisivuilta. Messun jälkeen Mikaelinkirkko on avoinna klo 12–14 hiljentymistä varten. Jumalanpalveluksen toimittaneet papit ovat myös paikalla keskustelua varten.

Kirkolliset toimitukset

Kirkolliset toimitukset hoidetaan poikkeusjärjestelyin. Yhdessä perheiden ja omaisten kanssa sopien kirkollisissa toimituksissa (kaste, häät, hautajaiset) voi olla paikalla enintään 10 ihmistä pappi ja kanttori mukaan lukien.

Kaipaatko apua, tukea tai keskusteluseuraa?

• Mikaelinkirkko on avoinna hiljentymistä ja yksityistä rukousta varten arkisin klo 10-16. Sunnuntaisin kirkko on avoinna verkossa pidetyn jumalanpalveluksen jälkeen ja pappi on tavattavissa klo 12-14.
  • Päivystävä pappi tavoitettavissa puhelimitse ja sähköpostitse joka päivä klo 9-21 p. 09 2340 4802.
  • Seurakuntatoimistoon yhteydenotto toistaiseksi vain puhelimitse ja sähköpostitse. Asiointiaika ma–ti, to–pe klo 10–14 p. 09 2340 4800 tai helsinginmikael.srk@evl.fi
  • Yhteydenotto diakoniatyöntekijöihin keskusteluavun ja taloudellisen tuen selvittelyä varten puhelimitse ja sähköpostin välityksellä. Katso diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot TÄSTÄ LINKISTÄ.
  • Kirkon keskusteluavusta saa tukea päivittäin, jos koronavirustilanne ahdistaa tai pelottaa. Katso yhteystiedot TÄSTÄ LINKISTÄ.
  • Voit ottaa yhteyttä myös kaikkiin työntekijöihimme puhelimitse tai sähköpostin välityksellä. Yhteystiedot TÄSTÄ LINKISTÄ.

Mikäli et tavoita työntekijää, voit jättää soittopyynnön puhelinvastaajaan tai sähköpostiin.