25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Mikaelin seurakunta

Kesän tilaisuuksia ja tapahtumia Mikaelin seurakunnassa 2023

29.05.2023, 12:39 /  päivitetty 12.07.2023, 12:34
Teksti: jo joutui armas aika, Kesän tilaisuuksia ja tapahtumia Mikaelin seurakunnassa 2023. Valkoinen kyyhkynen, kukkia ja pensaita kelta-vaaleanpunaista taustaa vasten.

Suomen neljä vuodenaikaa antavat mahdollisuuden moniin ihaileviin huokauksiin luonnon muutosten keskellä. Luojan ihmeellisen suunnitelman mukaan saa ihastella niin ensilumen hiutaleita kuin huokaista näin kesän aluksi: ”Jo joutui armas aika”

Kesän vihreydestä ja luomakunnan ihmeistä voi nauttia yhdessä Mikaelin seurakunnassa. Pyhiinvaelluksilla kuljemme luonnossa erimittaisia matkoja. Seurakunnan palsta Puotilassa tarjoaa mahdollisuuden upottaa kädet multaan tai vain istua ja nauttia perjantaikahveista. Östersundomin kirkon keskiviikkoillat antavat syyn lähteä tähän Helsingin vanhimpaan kirkkoon kesäretkelle nauttimaan musiikista ja pyhyydestä.

Suloisena suvenakin – sua varten.

Mikaelin seurakunnan väki

Kesän jumalanpalvelukset

Messu sunnuntaisin Vartiokylän kirkossa klo 10 ja Mikaelinkirkossa klo 12. Juhannuspäivän messu Mikaelinkirkossa la 24.6. klo 12 ja messun jälkeen kesäinen lauluhetki.

Kappelimessu torstaisin Puotilan kappelissa klo 18.

Keskipäivän messu perjantaisin Matteuksenkirkossa klo 12, ei juhannusaattona 23.6.

Katso kesän kaikki messut tästä linkistä.

Kesäiset keskiviikkoillat Östersundomin kirkolla klo 18.30. Kesän ajan 7.6.- 30.8.

Kesäillat Östersundomissa keskiviikkoisin klo 18.30

Tervetuloa viettämään keskiviikon kesäiltoja idylliseen ympäristöön luonnon helmaan, Helsingin vanhimpaan kirkkoon. Ohjelmassa on mm. musiikkia, hiljentymistä ja ehtoollista. Katso kaikki tilaisuudet tästä linkistä.

Kesäillan keskusteluja Raamatusta

Myyttejä, viisauksia ja ikuisia totuuksia –Kesäillan keskusteluja Raamatusta -sarjakokoaa kiinnostavia ja yllättäviä vieraitapuhumaan siitä, onko Raamatustanykyihmisen elämäntaito-oppaaksi jamillaisia apuja sen ikivanhoista teksteistämahdollisesti voi löytää.

Katso kaikki tilaisuudet tästä.

Mikaelinkirkolla ti 20.6. klo 18: Enkeleitä ja demoneja: mitä hyvyydestä ja pahuudesta pitäisi ymmärtää? Pastori Kaisa Karirannan vieraana kirjailija Antti Nylén.

Kahvilat ja kohtaamispaikat

Kesäkahvila Mikaelinkirkon takapihalla torstaisin klo 13-14.30 (8.6.-24.8.2023) Maksuton. Kahvilan yhteydessä myös ilmaiskirpputori. Lämpimästi tervetuloanauttimaan kesäisestä kahvilatunnelmasta ja hyvästä seurasta. Jos haluatvapaaehtoiseksi mukaan toteuttamaan tapahtumaa, ole yhteydessä diakoni Susanna Inkovaaraan, p. 050 5633900.

PERUTTU: Puotilan kesäkahvila Puotilan kappelin alasalissa keskiviikkoisin klo 13-14.30(28.6.-23.8.)

Palstakahvit Puotilan palstalla perjantaisin klo 12-14 kesä-elokuussa
Palsta nro 2803. Tule tutustumaan paikkaan ja nauttimaan luonnosta. HUOM. Päivystystä ei ole juhannusaattona 23.6.

Sulosäveliä suveen

Kauneimmat koululaulut -yhteislaulutilaisuus Mellunmäessä 8.6. klo 18. Tilaisuus järjestetään Saariselänkujan päässä olevalla hiekkakentällä. Ota halutessasi mukaan oma retkituoli. Vapaa pääsy. Järj. LC Helsinki-Mellunmäki ja Helsingin Mikaelin Seurakunta.

Metrolla musiikkiin -kesäkonserttisarja ilahduttaa Itä-Helsingin kirkoissa kesätiistaisin. Katso kaikki tilaisuudet tästä linkistä.

Kulkemisia ja kohtaamisia

Pyhiinvaellukset Itä-Helsingissä kesällä 2023. Katso kaikki tilaisuudet tästä linkistä.

Patikkaretki Mikaelinkirkolta Itämerelle to 31.8. klo 18- n.20. Reitti kulkee Mikaelinkirkon vieressä sijaitsevalta lähteeltä Mustapuroaseuraten Roihuvuoren Strömsinlahdelle. Matkan pituus on n. 6 km. Patikankruunaa Itämeripäivän tempaus ”pulahdus”, joka voi olla vaikka vain varpaidenkastaminen veteen.

Ps. Muista myös Pyöräpyhiinvaellus Östersundomiin ke 23.8. Mikaelinkirkolta klo 17:15 ja Vartiokylän kirkolta klo 17:30 Östersundominkirkkoon iltamessuun pyöräillen. Matkan pituus kokonaisuudessaan n. 10km.

Perheille

Pihaperhekerho Vartiokylän kirkolla arkisin 19.-22.6. klo 10-15 takapihan leikkipaikalla, sateen sattuessa olemme sisällä.

Nuorille

Seuraa ripari-kesää Instassa: @helminriparit @mikaelin_nuoret

Apua ja tukea

Digiopastukset Mikaelinkirkolla torstaisin 1.-22.6. klo 13-14.30 Mikaelinkirkolla. Et tarvitse ajanvarausta. Voit tarvittaessa harjoitella myös lainalaitteilla. Teemme myös kotikäyntejä. Ole yhteydessä ja kysy lisää: projektikoordinaattori Marika Dahl, marika.dahl@evl.fi , 050 473 6685. Katso muut digiopastukset Itä-Helsingissä tästä linkistä.

Diakonian ajanvaraus Maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 12–14 p. 09 2340 4818 tai sähköpostitse helsinginmikael.diakonia@evl.fi. Tapaamisajan voi käydä varaamassa myös Mikaelinkirkolla tiistaisin klo 13–13.30. Pyhäpäivinä ei ole päivystyksiä.