16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Mikael Agricolan kirkko

Juhlatilat Helsingin tuomiokirkkoseurakunnassa

23.05.2022, 17:02
Helsingin seurakunnilla on käytössään juhlatiloja, joita voi vuokrata hääjuhliin sekä kaste- ja muistotilaisuuksiin. Kastejuhlien, häiden tai hautajaisten järjestäminen kirkon tiloissa on yleensä maksutonta.

Tuomiokirkkoseurakunnan tilat löytyvät Helsingin ydinkeskustan alueelta. Suosituimpiin vihkikirkkoihin kuuluvat Helsingin tuomiokirkon lisäksi Vanha kirkko ja Suomenlinnan kirkko. Perhetilaisuuksiin voi varata myös Mikael Agricolan kirkkoa, ruotsinkielisen Johannes församlingin käytössä olevaa Johanneksenkirkkoa sekä Jätkäsaaressa sijaitsevaa Hyvän toivon kappelia.

Kirkkosali integroituu osaksi seurakuntasalia ja muita seurakuntatiloja saman katon alla Mikael Agricolan kirkossa ja Hyvän toivon kappelissa. Suomenlinnan kirkon alakerran Kryptassa voi järjestää perhetilaisuuksia ja Vanhan kirkon läheltä löytyvät Bulevardin seurakuntasali ja Annankulma tarjoavat myös kodikkaan ympäristön yhteisille kokoontumisille.

Tuomiokirkon sivupaviljongissa Kappelissa voidaan järjestää myös erilaisia seurakuntatilaisuuksia. Unioninkadun ja Hallituskadun nurkassa sijaitseva Tapuli on vuokrattu kesä-elokuussa kahvilakäyttöön. Tapulin tulevia varauksia voi tiedustella kesäkauden ulkopuolella. Snellmaninkadun ja Hallituskadun kulmassa sijaitseva Kappeli on idyllinen paikka järjestää pienet häät tai kastetilaisuus. Alakerran salissa on mahdollisuus kahvitella yhdessä pitkän pöydän äärellä. Tuomiokirkon lähettyviltä löytyvä Katajanokan seurakuntakoti tarjoaa myös lämminhenkisen ympäristön perhejuhlien viettoon.

Tiloista peritään erillinen vuokra, josta voi kysyä kirkkoherranvirastosta. Juhlatilojen varaukset kirkkoherranvirastosta varaussihteerin kautta p. 09 2340 6100.

Mikael Agricolan kirkon krypta

• Kirkon kryptassa on 200 pöytäpaikkaa. Keittiö ja 200 hengen astiasto ovat juhlan järjestäjän käytettävissä.

Annankulman sali

• Saliin mahtuu 40 henkeä. Keittiö ja astiasto ovat juhlan järjestäjän käytettävissä. Kulku Annankulmaan osoitteesta Annankatu 14 D. Esteetön kulku osoitteesta Bulevardi 16 B.

Bulevardin seurakuntasali

• Saliin mahtuu 80 henkeä. Keittiö ja astiasto ovat juhlan järjestäjän käytettävissä. Seurakuntasali löytyy osoitteesta Bulevardi 16 B, 2. krs.

Katajanokan seurakuntakoti

• Seurakuntakotiin mahtuu 25 henkeä. Keittiö ja astiasto ovat juhlan järjestäjän käytettävissä. Seurakuntakodin sijaitsee osoitteessa Kauppiaankatu 8–10 B.

Suomenlinnan kirkon krypta

• Kirkon kryptassa on pöytäpaikkoja 40 hengelle.

Hyvän toivon kappeli

• Keväällä 2018 käyttöönotetussa kappelissa on useita eri tiloja perhetilaisuuksien ja erilaisten ryhmien kokoontumista varten. Tarkempia tilatietoja voi tiedustella tilavarauksista