27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Meilahden seurakunta

Tule kansainvälisen opiskelijan ystäväksi!

Seurakunnat

15.01.2024, 13:35 /  päivitetty 18.01.2024, 13:56
Friends Program –ystävätoiminta on oiva mahdollisuus kansainvälistyä kotiseudulla!
Nuori mies ja nainen tervehtivät ulko-ovella iäkästä miestä

Helsingin ammattikorkeakouluissa on tuhansia eri puolilta maailmaa tulleita ulkomaalaisia opiskelijoita, jotka etsivät suomalaista ystävää. Sinä voit olla yksi heistä!

Haemme kahdesti vuodessa suomalaisia ihmisiä sekä ulkomaisia opiskelijoita englanninkieliseen ohjelmaan. Tarkoituksena on tuoda ihmisiä yhteen, koska ystävyys on arvokasta. Ainoana vaatimuksena Friends Program -toimintaan osallistumiselle on englannin kielen taito ja kiinnostus tutustua uusiin ihmisiin ja kulttuureihin.

Friends Program -toiminta

Ohjelman kautta voit saada uuden ystävän ulkomaalaisesta opiskelijasta. Toiminta on yhteistä aikaa ja tutustumista arkisen toiminnan, kiinnostuksen kohteiden kautta. Ystävät tulevat pääkaupunkiseudulta ja ulkomaalaiset opiskelijat Helsingin alueen oppilaitoksista. Toiminta on englanninkielistä.

Ystävätoimintaan sisältyy yhteisiä ohjattuja tapaamisia ja muuten ystäväparit voivat suunnitella yhteisen tekemisen omien kiinnostusten mukaan.

Ystävätoimintaan osallistuminen ja ystävätoiminnassa yhdistettyjen parien keskinäinen kanssakäyminen perustuu vapaehtoisuuteen. Helsingin seurakuntayhtymä ei vastaa mistään edellä mainittuun toimintaan osallistumisesta henkilöille itselleen eikä myöskään muille tahoille mahdollisesti aiheutuneista seuraamuksista.

Aikataulu ja ilmoittautuminen

1. Täytä ilmoittautumislomake 1.2.2024 mennessä.

2. Kysymyksiä? Laita meille sähköpostia: friends.helsinki@evl.fi.

3. Friends- ohjelman järjestäjätiimi etsii jokaiselle ystäväparin tai –joukon ja ilmoittaa ystävän yhteystiedot sähköpostitse 10.2. mennessä.

4. Ohjelman tärkeät päivämäärät, laita jo nyt kalenteriisi!

To 15.2. klo 17-19 Kick off -party, Haaga-Helia, Pasilan kampus. Tutustutaan toisiimme!

Ke 28.2. klo 17-19 Keilaamaan yhdessä!

La 16.3. klo 13-15 Yhteistä ulkoilua sään salliessa/huonolla säällä vaihtoehtoista ohjelmaa

Ke 27.3. klo 17-19 Pot luck-dinner, Haaga-Helia, Pasilan kampus. Tuo yhteiseen pöytään syötävää omasta kulttuuristasi!

Lämpimästi tervetuloa mukaan Ystävätoimintaan!

Terveisin,

Friends Program -koordinaattorit Marjut Mulari ja Matleena Ikola