28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute

Huvudstadsregionens församlingar deltar i Helsingfors Pride även i år

26.06.2023, 12:40 /  päivitetty 27.02.2024, 15:19
Pride nuorella miehellä siivet sateenkaariväreissä kuvaaja Eija Harju

Helsinki Pride är Finlands största och mest inflytelserika evenemang för mänskliga rättigheter och kultur, som samlar människor och skapar utrymme för hela regnbågens färger.

Kyrkan i Helsingfors, Kyrkan i Vanda och Kyrkan i Esbo samarbetar under Helsinki Pride och producerar mångsidigt program för evenemanget. Vi deltar också tillsammans i paraden som äger rum på lördagen den 1 juli, och du hittar även vår tält på parkfesten i Brunnsparken.

Regnbågscafé i Matteuskyrkan

Regnbågscafé utanför Matteuskyrkan onsdagen den 28.6 kl. 14-18! Program inkluderar kritmålning, målning av tygpåse och gemensam samvaro.

Snellu är huvudansvariga för evenemanget, och Matteus församling deltar med personal och gott humör. I caféet kan du köpa kaffe och något gott att äta.

Vid regn flyttar evenemanget inomhus.

Välkommen, precis som du är!

De finska församlingarnas program under Prideveckan i Helsingfors hittar du här

Svenska hörnan under Helsingfors Pride 2023