17.04. Onneksi olkoon: Otto | Palaute
Maunulan kirkko

Kyrkoherde Daniel Björk avskedspredikade – sänds i radio 4.6

22.05.2023, 10:03 /  päivitetty 22.05.2023, 10:08
Kyrkoherde Daniel Björk avskedspredikade vid församlingens gemensamma Petrusmässa och vårfest den 21.5. Hela Petrusmässan sänds som radiogudstjänst den 4.6 på YLE Radio Vega och kan därefter höras på YLE Arenan.
En man predikar.

– Petrus församling har varit en otroligt viktig del av mitt liv. Jag kommer sakna er mycket men jag vet att församlingen är i goda händer eftersom den är i era händer, sa kyrkoherde Daniel Björk vid söndagens Petrusmässa där han höll sin avskedspredikan.

Daniel och Rebecka Björk har tjänat Petrus församling i 14 år. I sommar bryter de upp från Helsingfors och flyttar till Österbotten.

Vid kyrkkaffet avtackade församlingen och rådet dem med en gåvor och tal. Också Johannes församling och Matteus församling tackade Daniel och Rebecka med hälsningar och gåvor.

Petrusmässan den 21.5 sänds som radiogudstjänst den 4.6 på YLE Radio Vega och kan därefter höras på YLE Arenan.

Domkapitlet i Borgå stift förväntas fatta beslut gällande tjänsterna, däribland en eventuell tillfällig kyrkoherde för Petrus församling, i juni 2023.