25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Maunulan kirkko

Oulunkylän seurakunta

14.03.2024, 09:46

Piispantarkastuksessa vuonna 1960 kirkon saamista Maunulaan kiirehdittiin ja suunnittelutoimikunta asetettiin vuotta myöhemmin. Maunulan kirkko valmistui kuitenkin vasta vuonna 1980.

Kirkon on suunnitellut arkkitehti Ahti Korhonen. Sisustus on sisustusarkkitehti Olavi Hännisen. Alttaritauluna on kuvanveistäjä, taidegraafikko Heikki Niemisen puu- ja kupariveistos Krusifiksi vuodelta 1981. Kirkkotekstiilit on suunnitellut tekstiilitaiteilija Terttu Hassi ja muut tekstiilit tekstiilitaiteilija Airi Snellman-Hänninen.

Seurakuntasalissa on taidemaalari Sam Vannin maalaus Mooses ja laintaulut ja kirkon aulassa kuvanveistäjä ja taidemaalari Aira Salosmaan veistos Enkeli.

Urut ovat urkurakentamo Tuomen. Niissä on 22 äänikertaa. Kirkon kolme kelloa ovat itävaltalaiset.

Maunulan kirkkoa käyttää pääasiassa Petrus församling sekä torstaisin Oulunkylän seurakunta.