19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Malmin seurakunta

Malmin seurakunta saa 12 uutta työntekijää

19.06.2018, 22:07

Malmin seurakunnan seurakuntaneuvosto päätti kesäkuun kokouksessaan, että seurakuntaan palkataan 12 uutta työntekijää. Syksystä alkaen alueella tulee vastaan entistä enemmän ystävällisiä hymyjä, kuulevia korvia, vierellä kulkijoita, olkapäitä, joihin saa nojata kun on raskasta. Syyskuussa aloittavat kohtaamistyötä tekevät pastorit Niina Pihlajamaa, Anni Paukkala-Toivonen, Päivi Pulakka ja Timo Laaninen. Joukkoon saadaan myös monenlaista muuta osaamista, sillä syksyllä tehtävissään aloittavat kanttori Taru Hämäläinen, suntiot Sanna Pajula, Anu Päkkilä, Marko Palokoski, Jenni Vilkas ja Ari Peränen sekä viestijä Pinja Hentunen ja viestinnän suunnittelupäällikkö Anu Merenlahti.

Lisätiedot: kirkkoherra Heikki Arikka p. 09 2340 4411, heikki.arikka@evl.fi

Organisaation kuvaus

Malmin seurakunta on Suomen toiseksi suurin seurakunta. Olemme osa maailmanlaajaa Kristuksen kirkkoa, joka välittää sanomaa armollisesta Jumalasta ja kutsuu ihmisiä elämään seurakunnan yhteydessä sekä kantamaan vastuuta lähimmäisestä ja luomakunnasta. Toimintamme ytimessä ovat hengellisen elämän vahvistaminen, yhteisöllisyyden ja jäsenyyden tukeminen sekä vastuumme ihmisistä ja koko maailmasta.

Helsingin pohjois- ja koillisosissa sijaitseva Malmin seurakunta on jaettu kolmeen alueeseen. Alueilla on useampia kirkkoja ja seurakuntakoteja, jotka toimivat alueiden jumalanpalveluselämän keskuksina. Kirkkoja ja seurakuntakoteja on Jakomäessä, Malmilla, Pihlajamäessä, Puistolassa, Pukinmäessä (Porttikahvila), Siltamäessä, Tapulikaupungissa, Tapanilassa ja Viikissä. Jokaisen alueen toiminnasta vastaa alueen johtava aluepastori yhdessä seurakunnan muiden työntekijöiden kanssa. Alueiden ohella seurakunnan toiminta jakaantuu työaloittain mm. kasvatustyöhön ja diakoniatyöhön. Jokainen työala ja alueet luovat ja kehittävät omat tavoitteensa ja toimintatapansa. Työntekijöitä seurakunnassa on noin 100. Alueen 100 000 asukkaasta noin 53 % on seurakunnan jäseniä. Seurakunnan toimintaympäristö on monimuotoinen, monikulttuurinen ja levittäytyy laajalla alueelle. Malmin seurakunnan alueella on puistomaisia pientaloalueita, isoja kerrostalolähiöitä sekä Malmin ”keskusta”, isona urbaanina liikenteen solmukohtana. Seurakunnan alue on melkein koko Suomi pienoiskoossa