02.05. Onneksi olkoon: Viivi, Vuokko | Palaute
Malmin seurakunta

Hautaus

02.03.2018, 10:46
Seurakunta on mukana elämän suurissa taitekohdissa. Lue, mitä tulee ottaa huomioon hautajaisia suunnitellessa.

‍Papin ja tilojen varaaminen

Kun haluat varata papin kastamaan lapsen, vihkimään avioliittoon, siunaustilaisuuteen tai siunaamaan uuden kotisi, ota yhteyttä päivystävään pappiin (yhteystiedot oikealla).

Seurakunnan tilat ovat ilmaisia kirkkoon kuuluville silloin, kun on kyseessä kaste, vihkiminen tai hautaus. Tilavarauksen voit tehdä päivystävältä papilta (yhteystiedot oikealla). Tarkemmat ohjeet tilojen, keittiöiden ja tarpeiston käyttöön antaa kyseisen tilan suntio. Katso lisätietoja Malmin seurakunnan tiloista!

Hautajaiset

Hautaan siunaaminen tapahtuu kirkossa, hautausmaan kappelissa tai haudalla yleensä kahden–kolmen viikon kuluessa kuoleman jälkeen.

Siunauksen toimittaa vainajan kotiseurakunnan pappi tai muu omaisten toivoma pappi. Malmin seurakunnan alueella asuneen vainajan siunaukseen voi varata papin ottamalla yhteyttä päivystävään pappiin (yhteystiedot oikealla).

Jos vainaja siunataan hautausmaan kappelissa, tilavaraus tehdään ottamalla yhteyttä keskusrekisteriin (p. 09 2340 6000). Jos siunaustilaisuus halutaan pitää Malmin seurakunnan kirkossa tai seurakuntakodissa, papin ja tilat voi varata ottamalla yhteyttä päivystävään pappiin (yhteystiedot oikealla). Lisäksi tulee varata hautaanlaskuaika keskusrekisteristä.