01.05. Onneksi olkoon: Vappu, Valpuri | Palaute
Lauttasaaren seurakunta

Pyhäinpäivän tapahtumat seurakunnissa 2023

05.10.2023, 12:29 /  päivitetty 25.10.2023, 13:44
Pyhäinpäivän aikaan Helsingin seurakunnissa on tarjolla paljon ohjelmaa ja kiinnostavia konsertteja.
kahden ihmisen siluetti

Helsingin seurakunnissa on tarjolla paljon ohjelmaa pyhäinpäivän ympärillä. Alta löydät kootusti seurakuntien pyhäinpäivän tarjontaa.

Paavalin seurakunta

La 4.11. klo 18 Pyhäinpäivän iltahartaus Paavalinkirkossa

Lauttasaaren seurakunta

Pyhäinpäivän messu Lauttasaaren kirkossa la 4.11. klo 10
Pyhäinpäivän messussa saarnaa pappi Annette Markkunen ja kanttorina toimii Hiski Wallenius. Musiikissa avustaa Tapsa Jäntti (laulu).

Pyhäinpäivän kynttiläkirkko Lauttasaaren kirkossa la 4.11. klo 16 - 17
Pyhäinpäivän kynttiläkirkossa muistetaan viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleita omaisia. Tapahtumaan on lähetetty kutsu, mutta tervetulleita ovat myös muut seurakuntalaiset. Kynttiläkirkon musiikista vastaa Barcarola-kuoro ja Arthur Kontio Marins (oboe).

Tuomiokirkkoseurakunta

Vanhassa kirkossa

la 4.11. klo 18 Pyhäinpäivän iltamessu, jossa luetaan vuoden aikana kuolleiden nimet. Omaiset voivat messun alussa sytyttää kynttilän omalle edesmenneelle rakkaalleen. Juhana Kuusniemi, Risto Pulkamo, Matti Vaakanainen, Vanhan kirkon kuoro.

su 5.11. klo 10 Körttikodin 95-vuotisjuhlamessu, radiointi. Sara Toivanen, saarnaajana Anu Rask Herättäjäyhdistyksestä, Risto Pulkamo, Matti Vaakanainen, kuoro.

Tuomiokirkossa

pe 3.11. klo 19 Konsertti Tuomiokirkossa. Brahms: Ein deutsches Requiem. Cantores Minores ja Dresdenin Kreuzkuoro. Helena Juntunen, sopraano, Tuomas Pursio, baritoni, Lohjan kaupunginorkesteri. Johtaa prof. Hannu Norjanen. Liput: 65, 50/40, 30/25, 15 e (numeroidut rivit) Ticketmasterin lippukaupat ja tuntia ennen kirkon pääovelta. Kesto n. 1 h 20 min.

la 4.11. klo 10 Messu Tuomiokirkossa. Kirkkokahvit ja saarnajatko Kryptassa.

la 4.11. klo 16 Konsertti Tuomiokirkossa. Fauré: Requiem. Tuomiokirkon kamarikuoro Viva vox, Yolanda Harding, sopraano, Luke Scott, baritoni, Hanna Kenttämies, harppu, Anu Pulkkinen, urut. Johtaa Inka Kinnunen. Liput 25/15 e ovelta.

la 4.11. klo 18 Poisnukkuneiden muistohartaus Tuomiokirkossa. Iltateet Kryptassa.

su 5.11. klo 10 Messu sekä papiksi ja diakonian virkaan vihkiminen Tuomiokirkossa. Saarna piispa Teemu Laajasalo.

Mikael Agricolan kirkossa

La 4.11. klo 16 Pyhäinpäivän vesper ja poisnukkuneiden muistaminen

Suomenlinnan kirkossa

La 4.11. klo 16.30 Pyhäinpäivän kynttiläkonsertti (Swing High)

Kallio​n seurakunta

Pe 3.11. klo Lumen valon konsertti.

La 4.11. klo 10 Pyhäinpäivän messu Kallion kirkossa, liturgi Pauliina Lindfors, saarna Esa-Pekka Helenius, kanttori Tommi Niskala, mukana Helsingin laulu, joht. Hanna Remes

La 4.11. klo 18 Pyhäinpäivän iltahartaus ja poisnukkuneiden muistaminen Kallion kirkossa.

Su 5.11. klo 18 Pyhäinpäivän kuorokonsertti

Arvo Pärt: Nunc dimittis

Maurice Duruflé: Requiem

Kallion Kantaattikuoro, Ville Urponen, urut, Hannakaisa Nyrönen, sopraano, Elja Puukko, baritoni, Kallion Kapelli, johtaa Tommi Niskala.

Liput ennakkoon kuorolaisilta tai kuoron verkkokaupasta: 20 euroa.

Liput ovelta 25 euroa / 20 euroa (eläkeläiset, opiskelijat, asevelvolliset)

Töölön seurakunta

Messu Temppeliaukion kirkossa klo 10

Liturgia ja saarna Otto Alanen, kanttorit Leena Tiitu ja Henri Hersta, pianisti Iiro Komulainen.

Ekumeeninen hartaushetki Hietaniemen hautausmaalla Karjalaan jääneiden muistomerkillä klo 13: pappi Santeri Kaleva ja isä Sergei Petsalo (Helsingin ortodoksinen seurakunta).

Pyhäinpäivän hartaus Hietaniemen hautausmaan uudella kappelilla klo 14: pappi Markus Lehtimäki

Pyhäinpäivän iltakirkko (vainajien muistoilta) Temppeliaukion kirkossa klo 18: liturgia ja saarna Santeri Kaleva, kanttori Henri Hersta, Kampin laulu, joht. Saara Aittakumpu

Pyhäinpäivän iltakirkko (vainajien muistoilta) Töölön kirkossa klo 18: liturgia ja saarna Virva Krans, kanttori Tuomas Karjalainen

Pyhäinpäivän iltakirkko (vainajien muistoilta) Meilahden kirkossa klo 18: liturgia ja saarna Hannu Hietalahti, kanttori Anssi Pyykkönen