25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Lauttasaaren seurakunta

Lauttasaaren seurakunta on mukana Syrjinnästä vapaa alue -kampanjassa

22.03.2023, 14:19
Lauttasaari on syrjinnästä vapaa alue

Lauttasaaren seurakunta on julistautunut syrjinnästä vapaaksi alueeksi. Lähiaikoina kirkon tiloissa nähdään syrjinnästä vapaa alue -merkki, joka kertoo sitoutumisestamme yhdenvertaisuuteen.

Mistä kampanjassa on kysymys?

Syrjinnästä vapaa alue -kampanja on kaikenlaisen syrjinnän, kiusaamisen ja häirinnän vastainen tiedotuskampanja, jonka avulla organisaatiot ja työyhteisöt tuovat julki sitoutumisensa syrjimättömyyden periaatteeseen. Syrjinnästä vapaaksi alueeksi julistautuminen merkitsee syrjinnän vastustamista, siihen puuttumista sekä ihmisten yhdenvertaisuuden tunnustamista.

Syrjinnästä vapaa ja yhdenvertaisuuteen sitoutunut organisaatio toivottaa tervetulleiksi kaikki ihmiset riippumatta sukupuolesta, iästä, etnisestä taustasta, uskonnosta tai vakaumuksesta, mielipiteestä, terveydentilasta, vammaisuudesta tai seksuaalisesta suuntautumisesta. Kampanjaa toteuttavat yhteistyössä oikeusministeriön kanssa Ihmisoikeusliitto ry., Nuorisoyhteistyö Allianssi, Seta ry., Suomen Monikulttuurinen Liikuntaliitto ry Fimu ry., Vammaisfoorumi ry.

Lauttasaaren seurakunnat ovet ovat auki kaikille.