27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute
Lauttasaaren kirkko

Lauttasaaren seurakunta etsii vapaaehtoisia erilaisiin tehtäviin. Tule mukaan upeaan joukkoomme!

20.04.2023, 11:19 /  päivitetty 21.04.2023, 09:08
vapaaehtoiseksi Lauttasaaren seurakuntaan

Työkokemusta ja kivoja kokemuksia vapaaehtoistyöstä!

Haluatko oppia striimaamaan, olla lähimmäinen ikäihmisille tai kehittää ja toteuttaa yhteisöllisiä ruokailuiltoja Lauttasaaren kirkon tiloissa? Tule meille vapaaehtoiseksi. Vapaaehtoiset saavat meiltä halutessaan työtodistuksen ja suositukset sekä tietysti mukavia kokemuksia.
Voit täyttää hakulomakkeen Vapaaehtoistyö-verkkopalvelussa. Tutustu avoimena oleviin vapaaehtoistehtäviimme.

Striimaajia messuihin ja tilaisuuksiin

Lauttasaaren kirkko valmistui kattavasta peruskorjauksesta keväällä 2022, jonka myötä kirkkoon asennettiin laadukas striimauslaitteisto. Laitteisto mahdollistaa erilaisten kirkossa järjestettävien tapahtumien, kuten messujen, konserttien ja keskustelutilaisuuksien striimauksen seurakunnan Youtube-kanavan kautta. Etsimme tapahtumien striimauksesta ja mahdollisesti videoiden käsittelystä innostuneita vapaaehtoisia mukaan toteuttamaan Lauttasaaren seurakunnan toimintaa verkossa. Järjestämme kattavan perehdytyksen laitteiston käyttöön, joten emme edellytä vapaaehtoisilta laajaa osaamista tai kokemusta striimauksesta. Striimattavat tapahtumat ajoittuva pääsäntöisesti arki-iltoihin ja viikonloppuihin ja ne sovitaan aina striimaajien kanssa erikseen. Voit siis olla mukana juuri oman aikataulusi mahdollistamissa rajoissa.

Lisätietoja: seurakuntakoordinaattori Tomi Panigrahi, tomi.panigrahi@evl.fi

Apua ikäihmisille Lauttasaaressa

Olisiko sinulla hetki aikaa ikäihmisille? Lauttasaaren seurakunnan diakoni etsii apukäsiä hoivakodin asukkaiden ja muiden ikäihmisten ulkoiluhetkiin ja kotikäynteihin. Jos haluat ilahduttaa senioreita tarjoamalla heille ulkoilu- ja jutusteluseuraa, haethan tehtävää tämän ilmoituksen kautta. Vapaaehtoisuus ei sido sinua mihinkään.

Hae tehtävään tämän linkin kautta!

Lisätietoja: diakoni Taina Viherkari, puh. 09 2340 4323 / taina.viherkari@evl.fi

Yhteisöruokailujen toteuttaja

Lauttasaaren seurakunta etsii vapaaehtoista ruoanvalmistuksen ammattilaista tai harrastajaa mukaan toteuttamaan keskiviikkoiltojen yhteisöruokailuita Lauttasaaren kirkolle. Haluamme mahdollistaa ihmisille tilaisuuden kokoontua yhteen ja nauttia kaikille avoimen matalan kynnyksen iltaruokailun. Vapaaehtoisena kokkina tehtäväsi on raaka-aineiden hankkiminen yhdessä lounaskahvilamme henkilökunnan kanssa, ruoan valmistaminen sekä loppusiivos yhdessä toisten vapaaehtoisten kanssa. Käytössäsi on juuri remontoitu Kirkkokahvilan teollisuustason keittiö. Ilmoittautumalla tehtävään pääset mukaan suunnittelemaan yhteisöruokailuiden tarkempaa konseptia. Ota rohkeasti yhteyttä!

Lisätietoja: seurakuntakoordinaattori Tomi Panigrahi, tomi.panigrahi@evl.fi

Kirkkoväärtiksi messuihin

Haluatko messuavustajaksi? Lauttasaaren seurakunta etsii juuri sinua! Kirkkoväärtinä olet mukana yhdessä seurakunnan tärkeimmistä ja perinteikkäimmistä luottamustehtävistä. Sunnuntaisin väärtit ovat toteuttamassa jumalanpalvelusta tekstinlukijoina, ehtoollisavustajina, kolehdinkantajina ja kirkkokahvien laittajina. Keskiviikkoisin väärtit toimivat Kirkkokahvilan illanvieton emäntinä ja isäntinä ihmisiä kohdaten. Kirkkoväärtikoulutus järjestetään kahdesti vuodessa, mutta mukaan toimintaan voit tulla tutustumaan ja perehtymään milloin vain. Koulutuksen suoritettuasi todistuksen sekä halutessasi myös omat avaimet kirkon tiloihin. Väärtinä sitoudut säännölliseen mutta joustavaan mukanaoloon oman aikataulusi mukaan. Ilmoittaudu tehtävään, niin sinuun otetaan yhteyttä. Nähdään kirkolla!

Hae tehtävään tämän linkin kautta!

Lisätietoja: pastori Marko Heusala, marko.heusala@evl.fi.

Saunamajuriksi kesän saunailtoihin

Etsimme luotettavaa ja vastuuntuntoista henkilöä vastamaan kesäsaunojen käytännön järjestelyistä. Sauna on lämpimänä klo 16-20 arviolta noin viitenä kesälauantaina. Seurakunnan saunamajurina vastuullasi on sähkösaunan lämmittäminen ja saunomisen sujuvuudesta huolehtiminen. Kirkon takapihan grillipaikalla tarjotaan saunojille mahdollisuus makkaranpaistoon saunomisen ohessa, joten tulentekotaito katsotaan tehtävässä eduksi.

Hae tehtävään tämän linkin kautta!

Lisätietoja: seurakuntakoordinaattori Tomi Panigrahi, tomi.panigrahi@evl.fi.