28.04. Onneksi olkoon: Ilpo, Tuure, Ilppo | Palaute
Lauttasaaren kirkko

Monta tapaa tehdä hyvää

02.10.2017, 10:39

Seurakunnassa voi tehdä hyvää monella tavalla. Olla ystävänä yksinäiselle. Tehdä iltapalaa avoimeen olohuoneeseen. Antaa kiireisille vanhemmille vapaata aikaa auttamalla keskiviikkoiltojen lastenhoidossa. Toivottaa messuvieras tervetulleeksi kirkkoon.

Kaikkeen tähän ja moneen muuhun tarvitaan ihmisiä, joilla on hieman aikaa antaa toisten hyväksi. Sinä voit päättää millaista toimintaa seurakunnassa on. Tarvitsemme kaikkien seurakuntalaisten ideoita ja osaamista. Tuo ideasi!

Vai haluatko mieluummin tulla mukaan johonkin jo valmiiksi hyväksi havaittuun toimintaan? Aina ei tarvitse keksiä pyörää uudestaan, katso tästä listaus vapaaehtoistehtävistämme!

Jos et halua juuri nyt tulla mukaan, mutta haluaisit saada tietoa Lauttasaaren seurakunnan vapaaehtoistoiminnasta, täytä tietosi "Vapaaehtoiseksi Lauttasaaren seurakuntaan" -tehtävään, niin liityt sähköpostilistalle. Tiedotamme siellä ajankohtaisista vapaaehtoistoistehtävistä.

"Voisi sanoa, että palkitsevinta vapaaehtoistyössä on toisen auttaminen ja se, kun näkee, miten iloiseksi toinen tulee. Kyseessä on kuitenkin isompi, jaettu, molemminpuolinen ilo. Tarkoitan tällä sitä, että tämä vapaaehtoistoiminta ei (ainakaan omalla kohdallani) ole sellaista, että voisi selkeästi määritellä toisen antajaosapuoleksi ja toiset saajiksi. Minä ehkä annan aikaa, mutta niin myös saan sitä toisilta. Saan myös kohtaamisia, tarinoita, naurua, halauksia, seuraa ja lenkkitsempparin. Minullahan on asiat siis oikein kivasti."

- Erään vapaaehtoisen kokemus