05.05. Onneksi olkoon: Melissa, Melina, Maini | Palaute
Lauttasaaren kirkko

Helluntain messu Lauttasaaren kirkossa. Kirkkokahveilla J.Rintamäen muotokuvan paljastus

Lauttasaaren seurakunta

Kalenteri ja kellosymboli19.05.2024 klo 18:00 - 12:00 Ylösalaisin olevan pisaran muotoinen paikkasymboliLauttasaaren kirkko, Myllykallionrinne 1, 00200 Helsinki

Helluntai. Raamatuntekstit puhuvat Pyhästä Hengestä lupauksena ja lahjana. Hänet on lähetetty meille puolustajaksi, auttajaksi ja lohduttajaksi. Tässä Hengessä Kristus on kirkossaan jatkuvasti läsnä. Pyhä Henki liittää maailman kaikki kristityt Kristuksen kirkkoon, yhteen Herraan ja yhteen uskoon. Kolehti kerätään lasten ja nuorten koulutuksen tukemiseen kriisitilanteissa Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Klo 11.00 messu Lauttasaaren kirkossa. Saarnavieraana Juha Rintamäki. Messun muusikista vastaavat Barcarola-kuoro, Hiski Wallenius, Make Perttilä sekä Heikki Pohto ja bändi.

Kirkkokahveilla paljastetaan Lauttasaaren seurakunnan entisen kirkkoherran Juha Rintamäen muotokuva. Tilaisuudessa puhuvat muotokuvan maalannut lauttasaarelainen taiteilija Veera Pirilä sekä kirkkoherra Kalle Kuusniemi ja seurakuntayhtymän johtaja Juha Rintamäki.

Samana päivänä, 19.5., vietetään Kaatuneiden muistopäivää. Voit myös osallistua klo 9.30 kaksikieliseen rukoushetkeen ja seppeleidenlaskuun sankarihautojen muistomerkillä. Mukana ovat kirkkoherra Kalle Kuusniemi ja pastori Pia Kummeli-Myrskog.

Lämpimästi tervetuloa. Voit osallistua joko yhteen tai kaikkiin päivän tilaisuuksista.‍