25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Katukappeli

08.03.2017, 13:17
Kauppakeskus Columbuksessa sijaitseva Katukappeli on vapaaehtoisvoimin avoinna oleva kohtaamisen ja pienten tilaisuuksien pyhä paikka.

Kauppakeskus Columbuksen kauppakujalla oleva Katukappeli on vihitty käyttöön vuonna 1996. Sen suunnitteli Arkkitehtitoimisto Tommila Oy:n Mauri Tommila. Katukappeliin tullaan ikkunan halkaisevan, tulijaa kohti kumartuvan ristin alta. Kappelin alttaritauluna on kuvataiteilija Kristian Krokforsin Puistot. Sisustuksen on suunnitellut toimistoarkkitehti Jari Reponen Helsingin seurakuntayhtymästä.

Seurakunnan vapaaehtoiset päivystäjät ja työntekijät pitävät kappelia avoinna rukousta, hiljentymistä ja henkilökohtaisia keskusteluja varten. Katukappelissa toimitetaan myös kasteita ja vihkimisiä.

Katukappeli kuuluu Vuosaaren seurakuntaan.