06.05. Onneksi olkoon: Ylermi | Palaute

"Osoitetaan toisillemme armollisuutta ja lämpöä!" – Piispa Teemu
Laajasalo vieraili Kannelmäessä

27.02.2019, 16:50 /  päivitetty 28.02.2019, 11:13
Kannelmäen seurakunnassa vietettiin piispan päivää tiistaina 26.2.
Piispa Teemu Laajasalo tapaa ihmisiä Kauppakeskus Kaaressa Aamukahvit piispan kanssa -tapahtumassa

Päivän ohjelma alkoi kaikille avoimilla aamukahveilla Kauppakeskus Kaaren 2. kerroksen aukiolla. Aiemmin piispan päivää on vietetty jo suurimmassa osassa hiippakunnan kolmestakymmenestä seurakunnasta. Piispan päivien tarkoitus on antaa piispalle ja muulle kapitulin väelle tilaisuus tutustua seurakuntiin ja kuunnella sekä seurakuntalaisia että työntekijöitä. Kannelmäessä piispa Teemu Laajasalon seurueeseen kuului piispan toimistosta hiippakuntadekaani Reijo Liimatainen, teologinen erityisavustaja Lauri Kemppainen, viestintäasiantuntija Satu Huttunen, notaari Aappo Laitinen ja hiippakuntasihteeri Natasha Vaalgamaa.

Kirkkoherra Sakari Enrold ja piispa Teemu Laajasalo Kauppakeskus Kaaressa yleisön edessä

Kirkkoherra Sakari Enrold toivotti piispa Teemu Laajasalon ja yleisön tervetulleiksi aamukahville Kaareen.

Piispa iloitsi siitä, että Kannelmäessä järjestettiin tapahtuma ihmisten keskellä Kaaressa. Puheenvuorossaan Piispa Laajasalo pohti muun muassa sitä, mikä kirkko on. Hän muistutti kuulijoita siitä, että Kristuksen kasvot heijastuvat meidän kaikkien kasvoista ja puheista. Piispa antoi tehtäväksi olla toinen toisillemme armolliset, rakkaudelliset ja ymmärtävät kasvot.

Piispa Teemu Laajasalo ihmisten ympäröimänä Kauppakeskus Kaaressa Aamukahvit piispan kanssa -tapahtumassa

Monet saivat tilaisuuden tavata Helsingin hiippakunnan piispan.

Noin 150 eri-ikäistä kiinnostunutta oli saapunut kuulemaan ja tapaamaan piispa Teemu Laajasaloa. Piispa vastasi myös yleisökysymyksiin ja oli tavattavissa kahdenkeskisiinkin tervehdyksiin. Aikaa oli myös valokuviin. Seurakunta tarjosi Coffee Housesta kahvit ja antoi osallistujille yllätyslahjaksi Yhteisellä tiellä -mukin.

Runsaasti väkeä Kauppakeskus Kaaren toisen kerroksen aukiolla tapaamassa piispa Teemu Laajasaloa

Piispa Teemu Laajasalo nauraa Kauppakeskus Kaaressa järjestetyssä Aamukahvit piispan kanssa -tilaisuudessa.

Kahvin jälkeen kauppakeskustiimi kauppakeskusjohtaja Sanna Kinnusen johdolla esitteli piispalle Kaaren ainutlaatuista kolmannen kerroksen Konttoria ja uutta lasten leikkihuonetta. Kierroksen päätteeksi piipahdettiin vielä seurakunnan omassa Paikassa parkkihallin kerroksessa. Aamukahvit piispan kanssa oli jälleen yksi Kauppakeskus Kaaren kanssa yhteistyössä järjestetty mukava tapahtuma.

Kaaren kauppakeskustiimi Teemu Laajasalon ja Sakari Enroldin kanssa Kaaressa Paikan edessä

Kaaren kauppakeskustiimi (vas.) Ria, Terhi ja Sanna sekä Teemu ja Sakke.

Kirkkoherra Sakari Enrold esittelee yllätyslahjaa eli Yhteisellä tiellä -mukia Kauppakeskus Kaaressa Aamukahvit piispan kanssa -tapahtumassa

Kannelmäen seurakunta antoi Aamukahveille osallistuneille yllätyslahjaksi Yhteisellä tiellä -mukin.

Päivä jatkui piispan toimiston väen ja seurakunnan työntekijöiden yhteisellä työskentelyllä. Dekaani Reijo Liimataisen johdattelemana päästiin syvällisiin pohdintoihin seurakunnasta, kirkosta ja työstä Kannelmäen seurakunnassa. Painavien teemojen lomassa saatiin myös nauraa ja veisata. Piispa yllätettiin paljastamalla hänen muotokuvansa Helsingin hiippakunnan aiempien piispojen kuvien rinnalla. Kirkkoherra Sakari Enrold kertoi siitä, miten kunkin piispan kuva on Kannelmäkeen tullut, missä kuvia on vuosikymmenten aikana pidetty esillä ja miten ne nyt ovat päätyneet seurakunnan väistötiloihin Klaneettitielle.

Kannelmäen piispan päivä taisi olla ikimuistoinen päivä sekä vieraille että talonväelle.