19.04. Onneksi olkoon: Pilvi, Pälvi | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Kirkkoherran syystervehdys: Ollaan yhteydessä

01.09.2022, 17:02 /  päivitetty 02.09.2022, 10:16
Kirkkoherramme Virpi Koskinen kirjoitti syksyn tervehdykseen kohtaamisesta, perheväestä, toivosta ja syksyn seurakuntavaaleista.
Kannelmäen seurakunnan kirkkoherra katselee oikealle taustalla olevaa keltaista syksyn lehteä.

Ollaan yhteydessä

Kevään lopulla aprikoin, keitä kaikkia läheisiäni tapaan kesän aikana. Oli ilo kohdata mm. vanhoja lukiokavereita luokkakokouksessa. Ihanasti ystävyys säilyy ja syvenee vuosissa! Kasvoin aikuisuuteen mainiossa joukossa. Naurun helke siivitti kokoontumistamme. ”Vuosisadan luokaksi” nimetty joukkomme tapaa taas 3 vuoden päästä. Sillä välin sparraamme toisiamme moninaisin viestein.

Kesällä muistelin edesmenneitä. Pohdin, mitä kaikkea olisin vielä tahtonut heidän kanssaan tehdä. Ero läheisistä riipii. Sydämessäni kuitenkin tunnen, että koko perheväki, kaikki me Jumalan lapset olemme vielä kerran yhdessä. Paavalin sanoin ”olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme”.

Yksinäisinä hetkinä haikeus ja ikävä muistuttavat kaikkein kauneimmasta kosketuksesta. Rakkaudesta. Kiitos, Jeesus. Toivoa on.

Kiitos, Jeesus. Toivoa on.

Nytkin aprikoin tulevaa. Kerran neljässä vuodessa valitaan seurakuntalaisten keskuu-desta luottamushenkilöt kehittämään seurakuntaelämää ja hyvien yhteyksien pysyvyyttä. Nykyiset luottamushenkilömme ovat tunnollisesti antaneet panoksensa seurakunnan perhepiirin ja hyvän Hengen luomiseen.

Tulisitko sinä joukkoon mukaan? Ehdokasasettelu päättyy 15.9. ja vaalit pidetään tuomiosunnuntaina 20.11. Kyseisenä päivänä vietetään myös synttäreitäni ja kansainvälistä Lapsen oikeuksien päivää. Erinomaisen hieno päivä panostaa äänestäen tulevaisuuden rakentamiseen!

Siunausta syksyysi!

Virpi Koskinen