25.04. Onneksi olkoon: Markku, Marko, Markus | Palaute
Kannelmäen seurakunta

Esikoisvauvat saivat nuttuja Amerikan mummolta

27.09.2018, 15:31
Kannelmäen kirkolla kokoontuvassa Esikoisvauvakerhossa odotti Vauvan päivän yllätys.
Alle 1-vuotiaita esikoisvauvoja leikkimatolla kerhossa

Kaukana isossa Amerikassa – tarkempaa osoitetta tarina ei kerro - asuu yli 90-vuotias leskirouva, joka neuloo vauvan nuttuja. Jokaista nuttua kutoessaan hän rukoilee nutun saavan vauvan puolesta. Nutut tämä mummo haluaa lahjoittaa suomalaisille lapsille edesmenneen suomalaisen miehensä muistoksi ja kunniaksi.

Mummon suomalaisystävien ja sukulaisten kautta nutut ovat kulkeneet Kannelmäkeen. Kun alle 1-vuotiaat esikoisvauvat tänään kokoontuivat omaan kerhoonsa Kannelmäen kirkolle Nurkkaan, heitä odotti parikymmentä värikästä ja taidokkaasti tehtyä nuttua pöydille aseteltuina. Nuttuja oli yksivärisiä ja monivärisiä, yksinkertaisia ja koristeltuja, huppuja, tupsuja ja helmikoristeita. Niistä jokainen oli uniikki käsityö – Ainutkertaista ainutkertaisille vauvoille. Päivänsankareilla itsellään ei vielä ollut oman nutun valintaan sanomista, joten äidit saivat valita pienokaiselleen sopivan. Jollekin vauvalle taisi nutussa olla vielä paljon kasvun varaakin.

Kiitos Amerikan mummo nutuista ja rukouksista! Ja onnea kaikki maailman vauvat lähellä ja kaukana!

värikkäitä vauvan nuttuja pöydällä

Vauvan päivä 2018 – Kontaten kohti parempaa Suomea

Valtakunnallista Vauvan päivää vietetään huomenna perjantaina 28.9.2018. Päivänsankareille on ohjelmaa aamusta iltaan:
Lue lisää ohjelmasta
vauvasuomi.fi