03.05. Onneksi olkoon: Outi | Palaute
Kannelmäen seurakunta

40 vuotta pappina, 20 vuotta kirkkoherrana – Sakari Enrold jäi eläkkeelle

01.09.2021, 14:26
Kirkkoherra Sakari Enrold aloitti eläkepäivät 1.9.2021.
Kirkkoherra Sakari Enrold kädet ristissä pitämässä ruokarukousta soppatykillä Sitratorilla.

Sakke Enroldia muistettiin sunnuntain 29.8. konfirmaatiomessun jälkeen pihakahveilla. Kirkon pihalle oli pystytetty lava ja teltat tarjoiluja varten. Kahvittelun lomassa Sakkea tervehdittiin puhein ja kukin. Yhtymänjohtaja Juha Rintamäki ja yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Jukka Pakarinen toivat seurakuntayhtymän virallisen tervehdyksen. Sakarin edeltäjä, rovasti Pentti Simojoki muisteli puheessaan Sakarin pappisuran vaiheita.

Viimeistä työpäivää 31.8. juhlistettiin Sitratorilla soppatykillä. Taiteilija Petri Laaksosen pop up -konsertti oli yllätyslahja eläköityvälle kirkkoherralle. Petri Laaksosen laulut ilahduttivat Sakkea ja loivat lämpimän ja yhteisöllisen tunnelman muillekin paikalla olijoille. Viimeiseksi työtehtäväkseen Sakke sai lukea soppatykin ruokarukouksen. Kesän viimeinen päivä oli säänkin puolesta lämmin ja aurinkoinen.

Tilaisuuden päätteeksi Saken entinen työtoveri, nykyinen luottamushenkilö Tomi Sirkiä kuljetti Saken kotiin Dösän eli seurakunnan liikkuvan toimitilan kyydissä.

Kiitos, Sakke!

Lisää kuvia ja videoklippejä Facebook-sivullamme.

Jukka Pakarinen, Juha Rintamäki, Sakari Enrold, Anni Järvilehto ja Timo Sahi ryhmäkuvassa.
Jukka Pakarinen ja Juha Rintamäki sekä luottamushenkilöt Anni Järvilehto ja Timo Sahi tervehtimässä eläköityvää Kannelmäen seurakunnan kirkkoherra Sakari Enroldia.
Kannelmäen kirkon pihalla kesäisessä säässä rovasti Pentti Simojoki rouvineen pitää puhetta kirkkoherra Sakari Enroldille.
Rovasti Pentti Simojoki rouvineen pihakahveilla pitämässä puhetta kirkkoherra Sakari Enroldille.
Kannelmäen seurakunnan kirkkoherra luovuttaa viimeisenä työpäivänään avaimet seuraajalleen Virpi Koskiselle.
Sakari Enrold luovuttaa viimeisenä työpäivänään avaimet seuraajalleen Virpi Koskiselle.

Petri Laaksonen lauloi ensimmäiseksi onnittelulaulun, Olkoon ylläsi kirkas taivas (Säv. Petri Laaksonen, san. Anna-Mari Kaskinen). Videolla laulusta toinen ja kolmas säkeistö.

Sitratorilla soppatykillä kaksi vapaaehtoista Kirkko Helsingissä -liiveissä ja Sakari Enrold, kaikilla maskit.
Korona-aika näkyy ja jää kuvamuistoihin.
Petri Laaksonen ja Sakari Enrold juttelemassa Sitratorilla. Taustalla nuorisotalon värikäs muraali.
Taiteilija ja hänen faninsa: Sakari Enrold on aina pitänyt Petri Laaksosen musiikista ja taiteiliudesta.
Petri Laaksonen aurinkolasit silmillään kosketinsoittimineen Sitratorilla.
Olkoon ylläsi kirkas taivas, Alla Pohjantähden, Eläköön elämä, Sata salamaa, Reissulaulu... Petri Laaksosen yllätyskonsertti ilahdutti Sitratorilla.