27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute

Yhteisvastuu on

class=" "

Yhteisvastuu 2018

Yhteisvastuu 2018 torjuu nälkää ja köyhyyttä Suomessa ja maailman katastrofialueilla. Suomessa tuetaan vaikeassa tilanteessa olevia ihmisiä yhteistyössä Kirkon diakoniarahaston ja paikallisseurakuntien kanssa mm. ruoka-avun kautta. Ulkomailla autetaan katastrofien ja konfliktien aiheuttamissa hätätilanteissa pahiten kärsineitä ihmisiä. Tuen vie perille Kirkon Ulkomaanapu.

• Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen tutkimuksen mukaan noin 470 000 suomalaisen tulot eivät riitä kohtuulliseen vähimmäiskulutukseen eli alittavat niin sanotun minimibudjetin. Suomalaisessa nälässä ei niinkään ole kyse suoranaisesta ruoan puutteesta, vaan pakon sanelemien valintojen tekemisestä. Maksanko lainanlyhennyksen, laskut, lääkkeet, lasten harrastukset vai ostanko ruokaa?
  • Afrikassa ja Lähi-Idässä yli 20 miljoonaa ihmistä on nälänhädän partaalla. Ruoan saanti ei ole mahdollista sotien tai jatkuvien levottomuuksien vuoksi. Esimerkiksi Etelä-Sudanissa neljä miljoonaa ihmistä on paennut kodeistaan sisällissotaa ja sen aiheuttamaa nälänhätää.
Kannelmäen seurakunnassa
  • Keräyksen avaus kynttilänpäivänä su 4.2. klo 10 messu ja sen jälkeen tarjolla keittolounas Yhteisvastuun hyväksi, keräysinfoa ja kirkkokahvia.
  • Keräys toteutetaan lipaskeräyksenä Kauppakeskus Kaaressa viikoilla 6 ja 10. Tulisitko lipaskerääjäksi? Ilmoittautua voit virastoon, p. 09 2340 3800. Keräysajat ovat ma–pe 10–13 ja 16–19 sekä la 10–16.

Vuoden 2017 keräyksen tulos

• Vuoden 2017 Yhteisvastuuvaroin torjuttiin ihmiskauppaa. Keräyskohteena ulkomailla oli Lähi-itä, erityisesti Jordania, jossa tuetaan nuorten syyrialaisten pakolaisten koulutusta. Suomessa keräysvaroin autettiin ihmiskaupan uhreja yhteistyössä Pro-tukipiste ry:n, Rikosuhripäivystyksen, Pakolaisneuvonta ry:n ja Monika-Naiset liitto ry:n kanssa.
  • Kannelmäen seurakunnan alueella varoja kerättiin lipaskeräyksellä nettotuottona yhteensä 8940 €.
  • Lämmin kiitos kaikille keräykseen osallistuneille lahjoittajille ja lipaskerääjille!

Vuoden 2016 keräyksen tulos

• Vuoden 2016 keräyskohteina kotimaassa oli lasten ja nuorten syrjäytymisen ehkäisy partion keinoin ja ulkomaan kohteena Ugandan lapset ja nuoret
  • Kannelmäen seurakunan alueella varoja saatiin kerättyä nettotuottona yhteensä 11 769,20 €.
  • Sydämellinen kiitos kaikille osallistuneille kerääjille ja lahjoittajille!

class=" "

Vuoden 2015 keräyksen tulos

• Kannelmäen seurakunnan alueella varoja saatiin kerättyä nettotuottona yhteensä 11 876,80 €.

• Sydämellinen kiitos osallistumisestasi Yhteisvastuukeräykseen 2015!