26.04. Onneksi olkoon: Terttu, Teresa, Tessa | Palaute
Kallion seurakunta

Ei laskiaispullaa vaan Alppilan kirkon näkkäriä yhteisvastuun hyväksi – Kallion seurakuntaneuvoston kokous alkoi kokin järjestämällä maisteluhetkellä!

16.02.2021, 19:56
Herkuttelun jälkeen pidettiin kokous, jossa tehtiin muun muassa päätös tilalausunnosta ja hyväksyttiin toimintakertomus.
Kallion seurakuntaneuvosto helmikuussa 2021

Alppilan kirkon tiloissa hävikkiruuasta ruokaa tekevä kokki Maija Ilén oli pannut merkille, että erilaisia jauhoja ja ryynejä tuli yleensä enemmän kuin niitä tarvittiin hävikkiruoka-annosten valmistamiseen.

Hän kehitteli idean yhteisvastuuherkuista.

Yli jäävistä kuiva-aineista alkoi syntyä granolaa ja näkkäriä. Näitä myydään Kallion ja Alppilan kirkoilla ja niitä voi tilata noutoa varten valmiiksi pakattuina lähettämällä sähköpostia Maijalle, maija.ilen@evl.fi.

Kallion seurakuntaneuvoston kokous alkoi laskiaistiistaina 16.2. näiden herkkujen maistelulla. Neuvoston jäsenet myös ostivat herkkuja mukaan. Tuotto menee kokonaisuudessaan yhteisvastuukeräykseen, joka tukee tänä vuonna ikäihmisiä.

- Tuotteet vaihtuvat välillä. Nyt meillä on suunnitteilla jo herkkuja pääsiäiseksi ja vapuksi. Kannattaa seurata Alppilan Waste&Feast -viestintää esimerkiksi Facebookissa. Sinne päivittyvät paitsi yhteisvastuuherkut myös normaali tiistain ja keskiviikon noutoruoka, Maija vinkkaa.

Seurakuntaneuvosto piti kokouksen epidemia-ajalle tyypilliseen tapaan siten, että osa jäsenistä osallistui Teams-yhteyden kautta.

Kallion seurakuntaneuvoston kokous 16.2.

- Annettiin tilalausunto Helsingin seurakuntayhtymän kiinteistöosastolle. Lausunto on osa kokonaisuutta, jossa Helsingin seurakuntien tilankäyttötarpeita arvioidaan vuosille 2022 ja 2023 sisäisten vuokrien laskentaa varten. Samalla seurakunnilta on pyydetty arviota mahdollisista tiloista luopumisista ja mahdollisista uusista tilatarpeista 5–10 vuoden kuluessa.

- Hyväksyttiin Kallion seurakunnan toimintakertomuksen vuodelta 2020.

- Päätettiin perustaa talous- ja henkilöstötyöryhmät sekä Menkää ja tehkää -työryhmä, jolle kuuluvat seurakunnan taloudellisen avustamisen asiat, kuten Yhteisvastuu, kolehdit ja lähetysasiat. Taloustyöryhmään valittiin Kaisu Ahtola, Pia Pihlaja, Risto Rantakari, Riikka Reina ja Taija Ståhlberg. Henkilöstötyöryhmään valittiin Johanna Hautakorpi, Mio Kivelä, Riikka Reina ja Vilma Saarinen. Menkää ja tehkää -työryhmään valittiin Eeva-Liisa Hurmerinta, Soile Kari, Meri Mononen-Matias, Mio Mokki ja Leena Niinivaara. Työryhmät valitsevat keskuudestaan puheenjohtajat. Seurakuntaneuvoston puheenjohtajalla on puhe- ja läsnäolo-oikeus kaikissa työryhmissä.

- Merkittiin tiedoksi kokouspalkkiojärjestelmän uudistaminen Helsingin seurakuntayhtymässä.

Yhteisvastuuherkkuja Kallion seurakuntaneuvoston kokouksessa helmikuu 2021

Lue: Kallion seurakuntaneuvoston kokouksen esityslista 16.2.