27.04. Onneksi olkoon: Merja, Meea | Palaute

Sateenkaariseurakuntalaisille

Kallion seurakunta

09.02.2024, 13:53
Kallion seurakunnassa on tehty sateenkaarityötä 25 vuotta. Sateenkaarimessuja on järjestetty osana Kallion seurakunnan toimintaa vuodesta 1999 alkaen.

Sateenkaarityön pappi Jaana Partti vastaa sateenkaarityöstä ja on sateenkaari-ihmisten yhteyshenkilö Kallion seurakunnassa. Jaana Partti on myös saanut tunnustusta 25 vuotta jatkuneesta työstään sateenkaarikansan kanssa. Hänet valittiin vuoden papiksi vuonna 2019, valintaa perusteltiin mm. sillä, että Partti aloitti 1990-luvulla uraauurtavan yhteisöllisen toiminnan sateenkaariväen keskuudessa Kallion seurakunnassa.

Myös Helsingin piispa Teemu Laajasalo on vuonna 2019 myöntänyt Myötätuntopalkinnon sateenkaarityöstä Kallion seurakunnalle.

Kallion seurakunnan sateenkaariyhteyshenkilön Jaana Partin yhteystiedot ovat jaana.partti@evl.fi, p. 09 2340 3635. Seurakuntien sateenkaariyhteyshenkilöihin voi olla yhteydessä matalalla kynnyksellä. Ja otathan yhteyttä vähintäänkin silloin, jos kohtaat seurakuntien toiminnassa syrjivää tai epäasiallista käytöstä. Täältä löydät myös muiden seurakuntien sateenkaarityön yhdyshenkilöt.

Helsingin seurakunnilla on yhteiset periaatteet ja tavoitteet, joiden avulla vahvistetaan ja edistetään sateenkaari-ihmisten yhdenvertaisuuden toteutumista Helsingin seurakuntien ja yhteisten palveluiden toiminnassa. Seurakuntiin on luotu muun muassa yhteyshenkilöverkosto, turvallisemman tilan periaatteet ja yhdenvertaisuusperiaatteet sekä koulutettu työntekijöitä ja luottamushenkilöitä yhdenvertaisuudesta.

Katso lisää tietoa tästä ↗.

Sateenkaaritoimintaa Kallion seurakunnassa

Sateenkaarimessuja järjestetään kuun viimeisenä lauantaina Alppilan kirkossa. Ääniset-kuoro harjoittelee Alppilan kirkon kappelisalissa torstaisin klo 17.30–20. Kallion seurakunnan raamattupiiri sateenkaari-ihmisille kokoontuu Alppilan kirkolla pienessä salissa kuun viimeisinä lauantaina klo 15.

Sateenkaarimessulaulukuoro Ääniset harjoittelee Alppilan kirkon kappelisalissa torstaisin klo 17.30–20.

Tervetuloa laulamaan! Kuoroa johtaa kanttori Kimmo Puunenä, p. 040 5900 820, kimmo.puunena@yahoo.com

Kallion seurakunnan raamattupiiri sateenkaari-ihmisille kokoontuu Alppilan kirkolla pienessä salissa kuukauden viimeisinä lauantaina klo 15.