16.04. Onneksi olkoon: Patrik, Jalo | Palaute
Herttoniemen seurakunta

Ehdokkaat Herttoniemen seurakunnassa Seurakuntavaalit 2022

16.09.2022, 10:51 /  päivitetty 16.09.2022, 12:05
Kaksi valitsijayhdistystä on asettanut ehdokaslistat Herttoniemen seurakunnassa määräaikaan 15.9. klo 16 mennessä. Seurakuntaneuvostoon on ehdolla 21 henkilöä ja yhteiseen kirkkovaltuustoon 13 henkilöä.

Ehdokaslistat ja ehdokkaat

Herttoniemen seurakunnan vaalilautakunta on kokouksessaan 15.9.2022 todennut kelpoisiksi seurakuntavaaleissa seuraavat ehdokkaat:

Lasten ja nuorten puolella -lista

Vaaliohjelma:

Kirkon ydinsanoma on Jumalan rakkaus ja lähimmäisenrakkaus. Olemme seurakuntalaisia kaikilta seurakunnan asuinalueilta ja meitä yhdistää halu rakentaa keskustelevaa, osallistuvaa ja toimintakulttuurin muutokseen ennakkoluulottomasti suhtautuvaa seurakuntaa.

• Olemme lasten ja nuorten puolella: haluamme rakentaa seurakuntaa, jossa lapsia ja nuoria arvostetaan, heidän toimintaansa panostetaan ja heidän perheitään tuetaan.
  • Arvostamme diakoniatyötä: jaamme aineellista hyväämme ja huolehdimme heikoimmista.
  • Tuemme seurakunnan laajaa musiikkitoimintaa, toimimme laulavana seurakuntana myös kirkkotilojen ulkopuolella.
  • Kokoonnumme messuissa yhteen seurakuntalaisten kesken ja haluamme entisestään madaltaa kynnystä jumalanpalveluksiin osallistumisessa.
  • Olemme valmiit aktiiviseen keskusteluun ja rinnakkaiseloon eri kulttuureista ja taustoista tulevien ihmisten sekä uskontokuntien kanssa.
  • Toimimme yhdenvertaisuuden edistämiseksi kirkossa.
  • Ympäristö- ja ilmastokysymykset ovat meille tärkeitä ja haluamme toimia vastuullisesti kestävän kehityksen puolesta päätöksenteossa.
  • Herttoniemen kirkon tulevaisuus täytyy ratkaista pikaisesti.
  • Haluamme seurakunnallisen keskustelun, päätöksenteon ja viestinnän olevan avointa.
  • Arvostamme vapaaehtoistyötä sekä seurakuntalaisten mahdollisuuksia luoda ja toteuttaa toimintaa.

Seurakuntaneuvostoon ehdolla ovat:

Jaakko Autio
Johanna Harjunpää
Anita Hellman
Juha Hyrkäs
Tuomas Kiuru
Susanna Knopman
Maarit Lampilahti
Annika Lindfors
Maija-Leena Linna
Reetta Mannonen
Joonas Paavilainen
Elina Raike-Ojanen
Wiking Vuori
Veijo Åberg

Yhteiseen kirkkovaltuustoon ehdolla ovat:

Jaakko Autio
Johanna Harjunpää
Anita Hellman
Maarit Lampilahti
Annika Lindfors
Joonas Paavilainen
Elina Raike-Ojanen
Wiking Vuori
Veijo Åberg

Iloiten yhdessä, seurakuntamme tutuksi -lista

Vaaliohjelma:

Valitsijayhdistyksen jäseniä yhdistää Raamatun ilosanoma ja halu auttaa seurakuntaa sen tavoitteiden toteuttamisessa.

Kolme tärkeintä asiaa, joihin seurakunnassa tulee mielestämme keskittyä vuosina 2023–2027:

• Lasten, nuorten ja perheiden kasvatus ja integroiminen seurakunnan yhteyteen.
  • Arkipäivän kristillisyys ikäihmisille.
  • Toimiva ja oikein mitoitettu organisaatio, toiminnalle sopivat tilat.

Seurakuntaneuvostoon ehdolla ovat:

Peter Fryckman
Leena Ihamuotila
Sammy Karjalainen
Marju Mäki-Kaukola
Pentti Rantala
Kirsti Santaholma
Kaisa Valve

Yhteiseen kirkkovaltuustoon ehdolla ovat:

Peter Fryckman
Marju Mäki-Kaukola
Pentti Rantala
Kaisa Valve

Ehdokaslistat vahvistetaan vaalilautakunnan kokouksessa ma 3.10., jolloin ehdokkaat saavat myös ehdokasnumerot.

Ehdokkaisiin voi tutustua vaalikoneessa ma 10.10. alkaen osoitteessa: seurakuntavaalit.fi/vaalikone ↗