14.05. Onneksi olkoon: Tuula | Palaute

Talous tiukilla?

18.12.2017, 14:54

Ohjaamme oikean avun piiriin

Jos sinulla on rahavaikeuksia, seurakuntasi diakoniatyöntekijältä saat apua taloudellisen tilanteesi ja velkaongelmien kartoittamiseen yhdessä keskustellen.

Taloudellista apua seurakunnalta haettaessa tarkistetaan aluksi mahdollisuus yhteiskunnan apuun. Usein toimitaankin yhteistyössä sosiaalitoimen kanssa.

Taloudellisen avustamisen perusteena on aina avun tarve sekä yksilöllinen elämäntilanne. Tukemme on tarkoitettu etenkin niille, joiden hätä on suurin ja jotka eivät ole saaneet apua mistään muualta.

Vastaanotolle tullessasi varaudu todistamaan henkilöllisyytesi. Varaa mukaan

• tulo- ja menotiedot
  • mahdolliset velkatiedot
  • mahdollinen viimeisin toimeentulotukipäätös

Avustusta ei makseta hakijan tilille eikä anneta käteisenä eikä lainaksi, vaan sen voi saada osto-osoituksena tai muunlaisena taloudellisena tukena.

Taloudellinen avustaminen on luonteeltaan pääsääntöisesti tilapäistä kriisiapua, vaikka seurakunnan muu tukeminen, henkinen ja hengellinen apu voivat olla pitkäkestoista.

Ruoka-apua saatavana

Puurokahvila

maanantaisin klo 10–11 ja

Roihutupakahvio

tiistaisin klo 12–14 Roihuvuoren kirkolla.

Huom.

Soppakirkkoa ei pidetä syksyllä 2017 Roihuvuoren kirkolla sisäremontin takia.

Myllypuron elintarvikejakelu tiistai- ja torstaiaamuisin. Kauppojen lahjoittamia elintarvikkeita jaetaan klo 8 alkaen, ja paikalla tulee olla viimeistään klo 9.30. Osoite: Jauhokuja 3, Liikuntamyllyn pääty. Lisätietoja Sinikka Backman p. 050 596 8946. Jakelua pyörittää Myllypuron elintarvikeapu ry, jonka taustayhteisöinä ovat Herttoniemen seurakunta ja Helsingin kaupunki.

Raha-asiain neuvontaa

Jos laskujen avaaminen tai velkojen maksu pelottavat tai koet olevasi hukassa oman taloutesi kanssa, voit keskustella huolistasi raha-asiain neuvojien kanssa. Vapaaehtoiset koulutetut neuvojat ovat tavattavissa Matteuksenkirkolla Itäkeskuksessa. He selvittelevät talouteesi liittyviä asioita kanssasi luottamuksellisesti.
Neuvontaa on tarjolla Itä-Helsingin (Roihuvuori, Herttoniemi, Mikael, Vartiokylä ja Vuosaari) seurakuntien alueilla asuville. Sinun ei tarvitse kuulua seurakuntaan neuvontaa saadaksesi.Ota yhteyttä oman alueen diakoniatyöntekijään tapaamisen sopimiseksi.